R2B2 startuje v HbbTV nový programatický formát

čtvrtek, 20. října 2016, 07:50 TV MediaGuru

Jedná se o reklamní banner push2play, který po stisknutí tlačítka spustí video.

Společnosti R2B2 a Hybrid uvádějí nový televizní formát nazvaný push2play. Jde o třetí letošní novinku v programatickém prodeji HbbTV. Je to bannerový formát, u kterého má divák možnost si stisknutím červeného tlačítka na dálkovém ovladači spustit reklamní videospot. „Za bannerový formát je považován proto, že inzerenti platí za zobrazení banneru, nikoliv za přehrání samotného videa. Doteď mohli inzerenti využít banner s proklikem do microsite a Preroll – videospot, který se spouští před zhlédnutím obsahu videotéky,“ uvedla společnost R2B2.

Oproti prerollu má být hlavní výhodou nového formátu množství jeho zobrazení. “Preroll se divákovi přehraje pouze ve videotéce, kdežto Push2Play banner se zobrazuje přímo ve vysílání a má potenciál zasáhnout větší množství diváků,” porovnává Stanislav Mottl z R2B2. U klasického banneru zase musel inzerent podle jeho slov počítat s náklady na microsite.

“Představte si, že v televizi běží pořad o automobilech. Inzerent v tu chvíli upoutá diváka například bannerem: ‘Chcete vidět, jak vypadá nová Škoda Octavia?’. CTR takto vhodně vytvořených kampaní může být výrazně vyšší, než je běžné, a divák to navíc vůbec nemusí považovat za rušivé,” uvádí Mottl.

Kromě programatiky v HbbTV se R2B2 věnuje inovacím v oblasti programatického obchodu napříč všemi mediatypy. Programaticky prodává nativní reklamu, v srpnu rozšířila mobilní reklamu o funkci click 2 call. Provozuje platformu na prodej tištěné reklamy a reklamy v outdoorovém (OOH) prostředí.

-mav-