Toyota investuje do značky, modernizuje showroomy

úterý, 04. října 2016, 12:30 Marketing MediaGuru

V Česku Toyota výrazně navýšila investice do posílení povědomí značky i dealerské sítě.

Společnost Toyota Centra Europe – Czech, jež na českém trhu zastupuje Toyotu a Lexus, investuje do posílení povědomí svých značek. Kromě marketingových aktivit rozšiřuje a modernizuje svou dealerskou síť a posiluje personálně svůj marketingový, komunikační i obchodní tým.

„Toyota chce být značkou nejen kvalitní a stabilní, ale i značkou, jež dokáže vyvolávat pozitivní emoce a inovativní modely,“ popsal Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota v České republice, a dodal: „Povědomí o značce Toyota je dobré, každý ji zná, ale čeká nás hodně práce na tom, aby se s ní zákazníci identifikovali, věděli, proč si její vozy koupit a proč je dále doporučit.“ Komunikaci chce značka Toyota stavět především na hodnotách, jako je spolehlivost, a vysoká zůstatková hodnota, a také na nabídce hybridních vozů.

Oproti loňskému roku Toyota letos výrazně navýšila své mediální investice. Spolu s tím také pozměnila mediamix, kde má silnou pozici digitál. „Od února letošního roku jsme v online prostředí k vidění v podstatě nonstop. Využíváme výkonnostních formátů, RTB a remarketingu,“ řekl na dotaz MediaGuru.cz Michal Velička, product & marketing manažer společnosti, s tím, že podobnou strategii i výši investic hodlá společnost udržet i v příštím roce. Paralelně vždy běží imageová kampaň spojená s podporou nových modelů a komunikace s taktickou nabídkou. O média se také nově starají agentury ZenithOptimedia a PHD Polsko. 

Součástí marketingové strategie jsou také roadshow a prezentace modelů v offline prostředí. Touto cestou například prezentuje svůj nový model crossoveru C-HR (na obrázku), který byl představen poprvé v září na Dnech Marianne a Autoshow Praha, již nyní je na vůz 140 objednávek. Rovněž probíhá roadshow s užitkovými modely, která se zastaví na 12 místech po republice před prodejnami Makro. Ve dnech 17. – 21. října proběhnou Toyota Business Dny se zaměřením na střední a malé podnikatele.

Kromě marketingu spoléhá značka i na PR aktivity, které  od srpna na starosti Jitka Kořánová (dříve Jechová). 

Rozšíření a modernizace dealerské sítě

Toyota v současné době má na území České republiky celkem 22 dealerství, které vlastní devět partnerů. Do roku 2018 by se měla síť rozšířit na 35 dealerství, tři nové pobočky budou otevřeny již letos, a to v Olomouci, Liberci a Třinci. Automobilka rovněž zahájila přeměnu svých showroomů, která by měla být do poloviny příštího roku dokončena. Nový koncept showroomů klade důraz na vzdušné prostředí a digitální technologie. „Nové showroomy jsou mnohem více orientovány na zákazníka než na auta samotná,“ vysvětlil Jiří Maláček, sales manažer ze společnosti Toyota CE-C. 

V showroomech bude odpočinková zóna s rozměrnými křesly a pultem s automatem na kávu. Pro jednání budou připravena zvukově izolovaná místa, součástí budou tablety pro konfigurace vozů. Atmosféru dokreslí obrazovky se zpravodajstvím ze světa Toyoty.

Toyota_2

Toyota_Showroom

Do své dealerské sítě investuje také značka Lexus. V lednu 2017 otevře nový showroom v pražských Stodůlkách, který bude postaven v souladu s retail konceptem připraveným pro rok 2020.

Za prvních devět měsíců registruje Toyota letos 5 308 uzavřených smluv, což je meziroční nárůst o 50 %. Jen v září bylo prodáno 918 vozů. Příští rok plánuje navýšit počet uzavřených smluv na 7 200. Posílit chce svou pozici ve fleetovém prodeji, za tímto účelem také rozšířila svůj fleetový tým. Značka Lexus prodala za prvních devět měsíců 190 vozů, což je o 51 více než za celý loňský rok. Příští rok plánuje automobilka uzavřít 300 nových zákaznických smluv.

-stk-