Zima: Seznam Zprávy zamíří i do vysílání HbbTV

středa, 05. října 2016, 18:40 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Původní zpravodajství Seznamu se z onlinu rozšíří i do HbbTV vysílání.

Vlastní zpravodajství internetové firmy Seznam.cz se postupně z domovské stránky rozšíří do chytrých hybridních televizí. Nová zpravodajská redakce Seznamu.cz bude vytvářet kolem 20 až 30 video reportáží denně. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel Seznamu Pavel Zima.

"Určitě půjdeme se Seznam Zprávami i dalšími způsoby ven. Nejprve si ale chceme vyladit webovou verzi, a poté budeme využívat i další cesty. Hybridní televizní platforma HbbTV mezi nimi určitě bude," uvedl Zima.

Zpravodajství Seznam Zprávy je od úterý 4. října součástí domovské stránky Seznamu.cz. Hybridní vysílání umožňuje zařazení internetového obsahu do běžné televizní nabídky včetně přehledu nabídky pořadů EPG. Seznam tímto způsobem od jara šíří videa z portálu Stream.cz.

Provoz zpravodajství bude Seznam financovat z video a bannerové reklamy, kterou již firma začala prodávat. Podle Zimy je složité říci, kdy si projekt na sebe vydělá, ale připustil, že by to mohlo být do roka.

"Když ten projekt bude soběstačný, což já jsem bytostně přesvědčený, že bude, tak to bude i v rámci firmy přijatelnější, protože to nebude nějaká elitní skupinka redaktorů, ale služba, která si na sebe vydělá," podotkl.

Na domovské stránce budou vedle sebe video reportáže a zprávy nové zpravodajské redakce i serveru Novinky, který Seznam provozuje spolu s vydavatelem Práva Borgis. Seznam Zprávy mají více dělat původní věci a investigativní zpravodajství, Novinky vedle toho zajistí stoprocentní agenturní zpravodajský servis aktualit.

Zpravodajství je pro českou internetovou jedničku strategická věc. "Zpravodajství chceme dělat a co nám to udělá s byznysem budeme řešit, až se to stane. Pro nás je to tak důležitý projekt, že jsme ho dali nahoru na homepage Seznamu a teď budeme čekat, jak to ovlivní ostatní obsahové služby včetně Streamu. Až se to za týden či 14 dní stabilizuje, pak si budeme schopní říct, k čemu budeme byznysově směřovat," řekl Zima.

Zpravodajská redakce čítá zhruba 35 lidí včetně editorů a kameramanů. Jednotliví redaktoři jsou schopni sami vyrazit do terénu a natáčet reportáže na mobilní telefony. V budoucnu se pravděpodobně tým podle Zimy ještě rozšíří, ale spíše o servisní pracovníky.

Videozpravodajství znamená vysoké nároky na data a Seznam.cz tomu musel přizpůsobit svoji distribuční síť. Produktový tým také pracuje na automatické, a tím dynamické změně kvality přenosu videa podle rychlosti připojení daného uživatele k internetu. Pracuje i na nové technologii, díky které budou živé přenosy i vstupy ihned po dokončení živého vysílání divákům k dispozici formou záznamu.

Seznam má více než šest milionů uživatelů a roční tržby 3,4 miliardy Kč.