AdMonitoring: Ověřuje se Seznam, Mafra je kompletní

čtvrtek, 05. ledna 2017, 11:05 Internet & Mobil MediaGuru

Monitorované objemy výkonů display reklamy a videoreklamy u Seznamu se prověřují.

V rámci monitoringu reklamních internetových investic AdMonitoring se v současnosti ověřují data, která z monitoringu vyplývají v případě internetové jedničky Seznam.cz. Údaje za listopad 2016 totiž ukazují meziroční pokles display reklamy Seznamu na úrovni 20 % (a v případě videoreklamy dokonce o 66 %, což by mělo být -40 mil. Kč). Takový trend ale neodpovídá skutečnosti, potvrdila MediaGuru.cz společnost Seznam.cz. "Ve spolupráci s realizátorem analyzujeme výstupy dodané do AdMonitoringu," přiblížila mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová. 

Pravděpodobně tak jde o technickou chybu. Takto výrazný pokles videoreklamy by byl překvapivý, navíc obchodní ředitel Seznamu Michal Heisig v rozhovoru pro náš server na konci října 2016 uvedl, že objem videoreklamy roste meziročně asi o 30 %.

Naopak aktualizací ceníku a odstraněním technických potíží jsou už plně k dispozici data za objem display reklamy u mediální skupiny Mafra. To ale také přináší poměrně významnou změnu v meziročním srovnání. Objem monitorovaných online investic v loňském listopadu je v případě Mafry meziročně více než dvakrát vyšší.

Celkový objem inzerce na internetových serverech představoval podle monitoringu v loňském listopadu 760 mil. Kč, což bylo o 3 % více než ve stejném období roku 2015. Objem monitorované videoreklamy činil v listopadu 105 mil. Kč, což mělo být o 20 % méně než v listopadu 2015. Pořadí provozovatelů videoreklamy v listopadu 2016, ve kterém není Seznam.cz jedničkou, zřejmě ovlivnily uvedené technické otázky.

Top provozovatelé podle videoreklamy XI/2016

Provozovatel Inzertní výkon videoreklamy
CET 21 37 278 596 Kč
FTV Prima 28 629 488 Kč
Seznam.cz 20 095 012 Kč
Economia 6 646 441 Kč
Czech News Center 6 027 041 Kč
Mafra 5 064 570 Kč

Zdroj: Admonitoring

-mav-