ČT začala prodávat reklamu pro hokejové MS

pátek, 13. ledna 2017, 08:05 TV MediaGuru

Komerční možnosti hokejového šampionátu už začala Česká televize nabízet.

Česká televize zahájila prodej reklamního prostoru pro letošní hokejové mistrovství světa, které se uskuteční ve dnech 5.-21.5. 2017 ve Francii a v Německu. Pro letošní sportovní vysílání ČT jde o jednu z hlavních akcí. Ve srovnání s loňským rokem je letošní rok na vrcholové sportovní akce o něco chudší.

ČT plánuje odvysílat maximum zápasů v přímém přenosu a kolizní utkání ve zkráceném záznamu. V zápasech play-off se mají v přímém přenosu odvysílat všechna utkání s výjimkou dvou čtvrtfinálových souběžných utkání. Začátky utkání jsou stanoveny na 16:15 a 20:15.

Inzertní možnosti jsou na úrovni sponzoringu (sponzoring upoutávky programu, sponzoring přímých přenosů) a injektáže. Klasické reklamní spoty chce ČT umísťovat jen u nejzajímavějších zápasů, a to před nebo po odehrané třetině či během power-breaků (reklamních přestávek během hry). V plánu je i product placement (studio) a speciální projekty (minipořady, divácké soutěže atp.). Stejně jako v předešlých letech připraví ČT i webový speciál, kde je možné zakoupit prerolly a postrolly.

Jako tradičně jsou sponzorské vzkazy nejnákladnější v případě zápasů české reprezentace a play-off, kde se nejvyšší cena vyšplhá na 170 tis. Kč (power break). V případě klasické reklamy se cena CPP zvyšuje v případě hokejového mistrovství světa o 50 % oproti běžné ceně.

Česká televize předpokládá, že z prodeje klasické spotové televizní reklamy celkově v roce 2017 získá 97 mil. Kč, což je o 2 % méně než v roce 2016. Naopak příjmy z prodeje sponzoringu a product placementu by měly vzrůst o 8 % na 142 mil. Kč.

-mav-