ČT začala prodávat reklamu pro hokejové MS
Komerční možnosti hokejového šampionátu už začala Česká televize nabízet.
Česká televize zahájila prodej reklamního prostoru pro letošní hokejové mistrovství světa, které se uskuteční ve dnech 5.-21.5. 2017 ve Francii a v Německu. Pro letošní sportovní vysílání ČT jde o jednu z hlavních akcí. Ve srovnání s loňským rokem je letošní rok na vrcholové sportovní akce o něco chudší.
ČT plánuje odvysílat maximum zápasů v přímém přenosu a kolizní utkání ve zkráceném záznamu. V zápasech play-off se mají v přímém přenosu odvysílat všechna utkání s výjimkou dvou čtvrtfinálových souběžných utkání. Začátky utkání jsou stanoveny na 16:15 a 20:15.
Inzertní možnosti jsou na úrovni sponzoringu (sponzoring upoutávky programu, sponzoring přímých přenosů) a injektáže. Klasické reklamní spoty chce ČT umísťovat jen u nejzajímavějších zápasů, a to před nebo po odehrané třetině či během power-breaků (reklamních přestávek během hry). V plánu je i product placement (studio) a speciální projekty (minipořady, divácké soutěže atp.). Stejně jako v předešlých letech připraví ČT i webový speciál, kde je možné zakoupit prerolly a postrolly.
Jako tradičně jsou sponzorské vzkazy nejnákladnější v případě zápasů české reprezentace a play-off, kde se nejvyšší cena vyšplhá na 170 tis. Kč (power break). V případě klasické reklamy se cena CPP zvyšuje v případě hokejového mistrovství světa o 50 % oproti běžné ceně.
Česká televize předpokládá, že z prodeje klasické spotové televizní reklamy celkově v roce 2017 získá 97 mil. Kč, což je o 2 % méně než v roce 2016. Naopak příjmy z prodeje sponzoringu a product placementu by měly vzrůst o 8 % na 142 mil. Kč.
-mav-