Instagram zavádí reklamu do svých Stories

pátek, 13. ledna 2017, 14:45 Internet & Mobil MediaGuru

Půl roku stará sekce Instagramu je zajímavá i pro média, podílu z inzerce se ale zatím nedočkají.

Poprvé od srpnového uvedení je instagramová funkce s názvem Stories k dispozici zadavatelům. Snapchatem inspirovaná sekce, která umožňuje seskládat improvizované foto(video)album, jež po 24 hodinách automaticky zmizí, se tak má stát pro Facebook, majitele Instagramu, dalším zdrojem zisku. "Vůbec prvně nabízíme reklamy na celou obrazovku," uvádí pro server Digiday produktový ředitel Instagramu Vishal Shah. Příležitosti k jejich zobrazení se nabízejí například při přechodu mezi jednotlivými alby. V současnosti tento nový inzertní prostor testuje na 30 firem včetně Nike, Buick či Airbnb

Mnohé značky, jako je například Mercedes-Benz, obsah Stories rovnou vytvářejí, podobně jako jednotlivá média od CNN přes Food Network až po Cosmopolitan. Ostatně třetinu z nejúspěšnějších "příběhů" vytvořily právě firemní profily, připomíná Instagram na svém blogu. Na rozdíl od podobné sekce na Snapchatu s názvem Discover ale zatím nemohou vydavatelské domy v případě Instagram Stories pomýšlet na provizi z prodeje reklamy.

Většina vydavatelů nicméně podle listu The Wall Street Journal očekává, že se časem provize dočká. Mluvčí Instagramu ovšem nehodlá komentovat, jak by se byznys model spjatý se Stories mohl vyvinout.

Jak mediální domy, tak zadavatele ale může lákat rostoucí počet uživatelů, kteří novou sekci Instagramu využívají. Během uplynulých tří měsíců tento počet narostl o 50 milionů na celkových 150 milionů. To představuje celou čtvrtinu uživatelské základny Instagramu. Aby na ní mohly značky lépe cílit svou reklamu, firma jim slibuje patřičně přesný zásah a zahrnutí Stories do svých analytických nástrojů. Účtovat si hodlá prostřednictvím aukčního systému za každou tisícovku impresí.

Zobrazení reklam má navíc algoritmus určovat podle demografických údajů a uživatelských statistik. Na otázku, jak často se tedy uživatel při prohlížení Stories s reklamou setká, obchodní manažer Instagramu James Quarles konkrétní číslo neudal. Pro Adweek však upřesnil, že systém se bude snažit zachovat relevanci reklam. "Mezi vyhodnocovaná kritéria patří interakce, udělené lajky, strávený čas, míra opuštění... Přesunul se uživatel na nový příběh, nebo z této sekce úplně odchází? Všechny tyto akce slouží jako skvělé signály a dávají nám velký vhled do chování uživatelů a relativního výkonu reklam," řekl Quarles.

Nový marketingový nástroj se už dočkal i některých velmi pozitivních reakcí. Podle Davida Songa, ředitele agentury Barker, dokonce existuje mezi Snapchatem a Instagramem velký rozdíl. "Na Snapchatu nakupujete inzerci v pevném cenovém rozpětí bez garantovaných impresí, u Instagramu je tomu jinak. Snapchat je chytrá firma, ale její produkty jako právě Discover nebo Lenses (obrazové filtry, pozn. red.) jsou zkrátka na to, co umí, příliš drahé. Pokud jde o Discover, tak je to spíše licencovaný prostor než inzertní plocha," míní podle webu Digiday Song. "Instagram se Snapchatu dlouho ani nepřiblížil, ale rychle inovuje. Nastává proto čas, aby rozšířil nabídku reklamy a vydělal," uzavřel manažer.

-jav-