Čisté investice do rádií loni vzrostly o 3 % na 1,5 mld. Kč

neděle, 12. února 2017, 16:30 Rádio MediaGuru

Loňský rok hodnotí provozovatelé z pohledu rádiové reklamy jako jeden z nejlepších.

Trh rozhlasové reklamy rostl v roce 2016 v čistých investicích meziročně o 2,6 % na celkových 1,5 mld. Kč. Vyplývá to z údajů, které o vývoji rádiových reklamních investic pravidelně poskytují všichni hlavní hráči na trhu rozhlasové reklamy. Loňský rok se tak podle rádiových provozovatelů měl stát nejsilnějším za celou dobu společného měření čistých reklamních investic.

Celoroční čisté investice do rádiové reklamy (mil. Kč)

Zdroj:
Zdroj: Čisté investice do rádiové reklamy, SKMO, APSV

V loňském roce ale provozovatelé registrovali nižší podíl investic v posledním čtvrtletí roku, než byli zvyklí z předešlých let. Podíl investic ve čtvrtém čtvrtletí se tak vyrovnal podílu ve čtvrtletí druhém (32 %).

V posledním čtvrtletí roku 2016 se investice do rádiové reklamy meziročně zvýšily o 1,7 %, když dosáhly 486 mil. Kč.

Čtvrtletní vývoj investic do rádiové reklamy (meziroční změny)

Zdroj:
Zdroj: Čisté investice do rádiové reklamy, SKMO, APSV

První měsíc letošního roku zatím příliš nenaznačuje, jaký vývoj v letošním roce rádia čeká. Leden 2017 byl z pohledu investic ve srovnání s loňským lednem stabilní. „Trochu silněji nastartoval rok přímý obchod, obchod mediálních agentur je meziročně slabší, avšak stále dobrý díky velmi silném lednu 2016. Očekáváme nárůsty v segmentech: farmacie, zábava a volný čas, cestování a mírný pokles v segmentu hobby a maloobchod,“ naznačují vývoj provozovatelé.

Přehled čistých rádiových investic vychází z expertního odhadu všech hlavních hráčů na trhu rádiové reklamy (Radiohouse, Radio United, Český rozhlas). Čisté investice vyjadřují objem v ceníkových cenách očištěný o slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Údaje jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

-mav-