McDonald´s otestuje v Česku nový koncept prodejen
McDonald´s přijde s další úpravou zákaznického servisu, který má vést k větší personalizaci.

Společnost McDonald´s otestuje na českém trhu nový koncept prodejen. Zamýšlí ho nejprve vyzkoušet na některém místě v Praze, spočívat bude v nabídce „Můj burger“, v rámci které si zákazníci sami zvolí složení burgeru. Pobočky, které tento koncept začnou nabízet v Česku jako první, zatím společnost nezveřejnila.
„V horizontu pěti týdnů budou mít ve vybrané restauraci zákazníci možnost otestovat sestavení burgeru dle vlastních chutí. V případě, že se volnost výběru ingrediencí do burgerů u Čechů dobře chytí, hodláme ji zavést i do dalších restaurací,“ řekl na čtvrtečním setkání s novináři Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald´s Česká a Slovenská republika. Díky tomuto kroku se částečně rozšíří sortiment surovin (např. o papričky jalapeňos).
Podle Rogacze je tento krok dalším na cestě k individuální zákaznické péči. Má navazovat na nedávno uvedené objednávky pomocí samoobslužných kiosků, které jsou k dnešnímu dni ve 48 pobočkách v České republice. McDonald´s už tento koncept uvedl v Austrálii a testuje ho v některých dalších zemích. „Musíme nejprve koncept otestovat, abychom znali reakci českých zákazníků,“ zmínil generální ředitel. Cena burgerů se v konceptu „Můj burger“ bude odvíjet od počtu a množství surovin, které si zákazníci zvolí. „Cena bude odvislá od výběru,“ potvrdil Rogacz.
McDonald´s si v letošním březnu připomíná 25. výročí otevření první prodejny v České republice, stalo se tak 20. března 1992 v pražské Vodičkově ulici. Během čtvrtstoletí se rozšířila síť McDonald´s na 95 restaurací po celé České republice. Systém franšíz se ujal a v rukou 19 českých podnikatelů je teď 82 % restaurací.



Celkově McDonald´s za čtvrtstoletí v Česku investoval 5 mld. Kč. Tržby se neustále zvyšovaly, v roce 2016 se vyšplhaly na 4,6 mld. Kč. V letošním roce plánuje otevřít dalších 3-5 nových prodejen a v tomto tempu zamýšlí pokračovat i v dalších letech. Soustředit se chce na pobočky „drive through“ a rozvíjení „rodinného konceptu“. Do budoucna se chce dále zaměřovat na budování personalizovaného servisu, spočívajícího např. ve výběru prostředí, které zákazníkům vyhovuje (např. výběr oblíbené muziky). Ke svému 25. výročí v České republice neplánuje uvedení nějaké speciální reklamní kampaně, oslavy mají probíhat především interně se zaměstnanci.
Vývoj investic McDonald´s v ČR, 1992-2016
Vývoj tržeb McDonald´s v ČR, 1992-2016
-mav-