V roce 2016 vstoupilo na český trh 22 nových značek
I nadále přetrvává zájem o Českou republiku jakožto klíčovou destinaci pro vstup nových značek na trh střední a východní Evropy. V loňském roce vstoupilo na český trh 22 nových značek. Nabídka stávajících značek zůstala v loňském roce neměnná, až začátkem roku 2017 Českou republiku opustily dvě firmy – Mothercare a Harmont&Blaine. Ukazuje to průzkum společnosti CBRE.
Nové značky 2016 |
| COS |
| 4F |
| Bally |
| Breitling |
| Cool Club |
| Cremieux |
| Crocodilino |
| Forever 21 |
| Hamleys |
| Imaginarium |
| Lusha Florence |
| Max&Co |
| Michal Negrin |
| NYX |
| Patek Philippe |
| Pietro Brunelli |
| Pinko |
| Piquadro |
| PUPA |
| Rolls-Royce |
| Stefano Ricci |
| Tous |
Růst zájmu o Českou republiku, jakožto vstupní destinaci, lze očekávat také v tomto roce. Společnosti preferují pro vstup na trh vždy hlavní město Prahu a pro svůj první otevřený obchod vybírají tzv. „prime“ obchodní lokality. V roce 2016 převládl zájem o „high street“ destinace, jako je Pařížská ulice, zaměřená převážně na luxusní produkty. Právě zde v loňském roce otevřela svou první prodejnu například společnost COS, Pinko, Breitling, Patek Philippe nebo Rolls-Royce. Podíl prodejen nových značek, otevřených v nákupních centrech, byl v loňském roce o něco nižší. Mezi nejvyhledávanější pražská obchodní centra patří Centrum Černý Most nebo Centrum Chodov.
„V roce 2016 přibylo více nových značek v luxusních nákupních ulicích, tzv. „high street“ než v nákupních centrech. Tento trend je ovlivněn dostupnými prodejními plochami a příležitostí v danou chvíli. Firmy, které vstupují na trh, si samozřejmě vybírají vždy ty nejlepší destinace a projekty dle jejich návštěvnosti. Dlouhodobě platí, že převládají obchodní značky prodávající módu a módní doplňky,“ dodává Veronika Tebichová ze společnosti CBRE.
-stk-