středa, 26. dubna 2017, 17:00Aktuality,
Lidé
MediaGuru
Českou tiskovou kancelář (ČTK) povede i v dalších šesti letech dosavadní generální ředitel Jiří Majstr. Do čela agentury ho dnes vybrala Rada ČTK. Majstr ve druhém kole hlasování porazil vedoucího PR a marketingu Národní galerie Miroslava Krupičku. V prvním kole radní vyřadili bývalého předsedu rady České televize Jana Mrzenu. Bývalý programový ředitel Radio United Broadcasting Martin Rigler před středečním slyšením uchazečů kandidaturu vzdal.
Jiří Majstr (foto: ČTK)
Jiří Majstr, který je generálním ředitelem ČTK od roku 2011, získal ve druhém kole pět ze sedmi hlasů, ke zvolení byly třeba čtyři. Pro Krupičku ve druhém kole hlasoval jeden radní, řekla novinářům předsedkyně Rady ČTK Hana Hikelová.
Majstr při slyšení před radou řekl, že za své priority považuje inovace i další rozvoj redakční práce. „Je potřeba zásadních inovací, protože ČTK jako žádná agentura nemůže ustrnout na místě. Je potřeba spousta redakční práce, protože ČTK se ve svém zpravodajství, které je službou médiím, musí zaměřit na to, aby poskytovala takové služby, které ta média budou ochotna zaplatit. Takže to jsou jasné priority,“ řekl po zvolení ČTK a České televizi.
Chce také znovu rozdělit funkci generálního ředitele a šéfredaktora agentury, které souběžně zastává od loňského odchodu dlouholetého šéfredaktora Petra Holubce. Výběr by podle něj měl být otevřený zaměstnancům ČTK i uchazečům zvenčí, i proto celý proces potrvá několik měsíců. „Rozhodně to musí být výběr dobrý, kvalitní. Musí tomu věřit redakce, musí tomu věřit klienti, musím tomu věřit já,“ řekl.
Ve svém druhém funkčním období se chce zaměřit i na digitalizaci fotoarchivu ČTK, který podle něj nyní čítá kolem pěti milionů nedigitalizovaných obrázků. Vzhledem k tomu, že je tento projekt finančně velmi náročný, uvažuje v této souvislosti i o možnosti žádosti o účelovou dotaci.
Devětapadesátiletý Jiří Majstr absolvoval Právnickou fakultu UK a MBA v oblasti řízení médií na Bournemouthské univerzitě ve Velké Británii. V ČTK je od roku 1980, postupně byl zpravodajem v Dillí, New Yorku a Londýně a zakládal internetovou divizi ČTK.
ČTK je majetkově i hospodářsky oddělena od státu. Hlavním zdrojem financování provozu agentury jsou výnosy z prodeje zpravodajství jejím klientům, od státu nepobírá žádné dotace. Orgánem, jímž se uplatňuje právo veřejnosti na její kontrolu, je sedmičlenná Rada ČTK. Její členové jsou voleni Poslaneckou sněmovnou.
-čtk-
Mediální skupina CME, pod kterou patří i tuzemská TV Nova, pokračuje v digitální transformaci a postupně mění skladbu svých příjmů. V zemích, kde působí, ale neuplatňuje čistě centrální strategii, popisuje Klára Brachtlová, Deputy CEO skupiny CME.
Nejsledovanějším pořadem prvního májového večera po 20:00 se stal v divácké skupině starší 15 let seriál Kamarádi. S určitým odstupem následoval seriál Vyšetřuje Imma Tataranni. V 15-54 byl s těsným náskokem nejsledovanější seriál Jedna rodina.
Z pozemního vysílání zmizela ke konci dubna stanice Šláger Premium. Program šířila celoplošně společnost Digital Broadcasting. Stanice už je opět k dispozici pouze v placených službách.
První díl nového seriálu Parťák na baterky se stal nejsledovanějším pořadem ve středu po 20:00 ve skupině 15+. Následovaly Extrémní proměny, které zároveň dosáhly nejvyšší sledovanosti v 15-54.
Světem českého onlinu otřásl v uplynulých dnech konec doplňku Stream Cinema Community. Služba ze světa šedé zóny nabízela zdarma sledování filmů, seriálů i dalšího video obsahu.
Platforma Pro podnikavé staví kampaň na nevyžádaných radách
Nová kampaň platformy Pro podnikavé si bere na mušku dobře míněné rady pro podnikatele. Jako řešení nabízí reálnou pomoc.
sobota 8. března 2025
Rádio Impuls, Český Impuls a RockZone 105,9 míří do DAB+
Mediální skupina Londa se dohodla s Českými Radiokomunikacemi na vstup svých stanic do celoplošného digitálního vysílání DAB+. Distribuci zahájí ve středu 23. dubna v 10 hodin.
úterý 15. dubna 2025
Ferrero podpoří kampaní novinku Kinder Crispy
Ferrero rozšiřuje portfolio čokoládových tyčinek značky Kinder, uvádí novinku v podobě Kinder Crispy.
sobota 5. dubna 2025
Popeyes otevře 29. dubna svou první pobočku v Brně
Popeyes připravuje svou novou pobočku v Brně. Na rohu Panské a Masarykovy ulice otevře 29. dubna.
pátek 25. dubna 2025
Převedení všech zákazníků O2 TV do Oneplay bude trvat tři měsíce
Operátor bude zákazníky na novou službu, která vznikla spojením se streamovací video platformou Novy Voyo, převádět postupně.
úterý 11. března 2025
Centrum Westfield Chodov otevřelo řadu nových obchodů
V poslední době se bylo v obchodním centru Westfield Chodov otevřeno více než deset nových prodejen.
pondělí 28. dubna 2025
Seriál Kamarádi na jeden večer ustoupí, nahradí ho film Spolu
Televize Prima nechce riskovat střet s hokejovým zápasem Čechů na mistrovství světa.
čtvrtek 24. dubna 2025
O půlnoci končí kanály O2 TV Sport a O2 TV Fotbal
Sportovní kanály O2 TV Sport a O2 TV Fotbal dnes o půlnoci končí, nahrazují je čtyři stanice Oneplay Sport.
neděle 9. března 2025
Vraždy v kraji zůstávají nad milionem a nedělním vítězem
Nejsledovanějším pořadem nedělního večera byl i po druhém odvysílání seriál Vraždy v kraji. Sledovalo ho téměř 1,2 mil. diváků starších 15 let. Šlo zároveň o nejlepší výsledek večera.
pondělí 28. dubna 2025
Televizní kanál OK TV přerušil vysílání
Televizní kanál OK TV se odmlčel, přerušení vysílání vysvětluje technickými důvody.
středa 16. dubna 2025
Coca-Cola opět mění své logo na etiketách za jména
Coca-Cola vrací kampaň „Share a Coca-Cola“, v níž nahrazuje logo na plechovkách a lahvích za jména či přezdívky spotřebitelů.
pátek 4. dubna 2025
Parťák na baterky zahájil jako vítěz středečního večera
První díl nového seriálu Parťák na baterky se stal nejsledovanějším pořadem ve středu po 20:00 ve skupině 15+. Následovaly Extrémní proměny, které zároveň dosáhly nejvyšší sledovanosti v 15-54.
Radní Luboš Xaver Veselý vyzval přes svůj pořad Xaver Live, aby generální ředitel ČT Jan Souček řekl, kteří z radních ho měli vydírat.
neděle 27. dubna 2025
FTV Prima refinancuje své závazky s ČSOB
Mediální skupina FTV Prima uzavřela s bankou ČSOB dohodu o refinancování svých závazků a získání nového úvěrového financování.
středa 19. března 2025
Seriály Kamarádi a Jedna rodina jsou v úterý na čele
Nejsledovanější pořady úterního večera se nemění. Jsou jimi seriály Kamarádi, který má nejvíce diváků ve skupině 15+, a poté Jedna rodina. Ten je zároveň nejsledovanější ve skupině 15-54.