Sklik přiblížil ETA inzeráty či RTG kódy
Uskutečnila se první konference Sklik Expert fórum, zaměřená na PPC odborníky.

Rozšířené textové inzeráty (ETA) mají v rámci reklamní platformy Sklik společnosti Seznam.cz už stoprocentní podporu v obsahových i vyhledávácích sítích. Pro kompletní zásah v obsahové síti tak už není třeba inzeráty duplikovat. ETA inzeráty by měly standardní textové inzeráty v nabídce Sliku zcela nahradit nejdříve po letošním létě, zaznělo na nedávném odborném setkání Sklik Expert fórum. ETA inzeráty spouštěl Sklik letos v únoru.
Jiří Bross, manažer obchodního týmu Sklik, inzerentům doporučil, aby v rámci ETA inzerátů využívali v titulcích číselné údaje a rovněž vyzývali k akci. „Pokud byla výzva k akci zahrnuta v titulcích, hodnota CTR byla až o 10 % lepší,“ dokumentoval. K navýšení CTR může také přispět kombinace klíčového slova a konkurenční výhody, nebo umístění zajímavé informace na viditelnějším místě.
Srovnání konstrukce titulků a míry CTR (%)

Možnosti vkládání retargetingových kódů Skliku představil Jakub Loula, optimalizátor PPC kampaní pro klíčové zákazníky. Klientům se nabízí možnost vkládat retargetingové kódy pro pořady internetové televize Stream.cz a do PR článků na weby Novinky.cz, Proženy.cz a Super.cz. RTG kód může nechat inzerent vložit při jakékoliv obsahové spolupráci se Stream.cz. Obsahová spolupráce může být: product placement (i menší), pořad na míru (např. Jako doma od Airbnb, Strážci výčepu), generální partnerství (např. Oresi & Vaříme s Mírou, Luxus na talíři) a produktový pořad (např. Vyrobeno v Česku, Slavné značky).
Pro vkládání retargetingového kódu se nabízí i server Kupi.cz, zaměřený na akční slevy a letáky. V tomto případě to ale platí jen pro placenou verzi. Další možností jsou služby Firmy.cz a Sauto.cz. "Nebojte se testovat různé verze inzerátů, kolikrát se vám to může vyplatit a zejména v retargetingu je velký prostor ke kreativitě," řekl posluchačům Jakub Loula.

O regulárních výrazech a o jejich využití v kampaních promluvil Jiří Lesňák, konzultant Skliku. „Regulární výrazy využívají posloupnost znaků, snaží se dohledat konkrétní řetězec nebo konkrétní vzor. Využití v praxi může spočívat ve vyhledání textu, který se nahradí něčím jiným, nebo se smaže. Druhým nejčastějším využitím je manipulace s textem – výměna slov nebo zkracování slov,“ uvedl. Vedle nástroje ppcHit (nástroj Seznam.cz pro výrobu a aktualizaci produktových kampaní z XML feedu, pozn. red.) lze regulární výrazy využívat i v jiných nástrojích.
Posluchači se také dozvěděli, jak je v rámci Skliku nastaveno určování skóre kvality. Podle Zdeňka Philippa, vedoucího Skliku, se skóre kvality skládá ze tří komponent: textové relevance, historie prokliku na podobné inzeráty a z historie prokliků na dané klíčové slovo. Relevance se týká témat (tematická relevance) – inzeráty i dotazy se tematizují a zjišťuje se míra relevance, a týká se rovněž i významu (sémantická relevance). „Celkem máme 116 signálů. Informací, na základě kterých dotazy vyhodnocujeme, je mnoho,“ přiblížil s tím, že největší šance mají "zajímavé inzeráty".

Fakt, že s nativní reklamou se má pracovat jinak než s bannery nebo textovými inzeráty, zdůraznil Petr Daneš. Ryze nativním formátem v Skliku je textová reklama na homepage Seznam.cz, objevuje se však s i na službách Novinky.cz, Seznam Zprávy, ProŽeny.cz a Sport.cz v kombinaci s běžnou textovou inzercí. Daneš ukázal, že s chytrými textacemi nativních inzerátů není problém dosáhnout až trojnásobné míry prokliku.
Konference Sklik Expert fórum 2017 se konala poprvé se záměrem sdílet informace s PPC experty. „Akce, kde můžeme vzájemně sdílet zkušenosti se správou PPC kampaní, jsou pro nás jednou z klíčových aktivit z hlediska edukace i zviditelněni Skliku,” uvedla na blogu Skliku Petra Fuksová, brand manažerka pro B2B, která se podílela na organizaci celé akce.

-mav-