U letenek je důležitá značka, pro hotely destinace

čtvrtek, 29. června 2017, 10:40 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Češi vyhledávají dovolenou hlavně podle destinace, letenky podle značky dopravce, ukazují data Google.

Za necelé dva dny začnou dětem prázdniny a dospělým hlavní čas dovolených. Zatímco ubytování a vlakové či autobusové spojení si Češi vyhledávají podle destinace, pro letenky je důležitá značka dopravce či prodejce letenek. Ukazují to data za loňský rok společnosti Google. 

Internet pro plánování dovolených hraje čím dál důležitější roli. Přesunuly se sem nabídky cestovních kanceláří, rozvinuly se možnosti individuálního cestování. Stále častěji se o slovo hlásí také mobilní telefony, na kterých loni proběhla téměř třetina dotazů týkajících se cestování. V kategorii cestovního ruchu jde o nárůst o 63 % oproti předchozímu roku. Nejčastěji se na mobilu vyhledávají dopravní služby a taxi (59 %), tipy na aktivity v okolí (39 %), autobusy a vlaky, města a krátké výlety nebo počasí. Třetinový podíl na mobilních telefonech potvrzuje i online prodejce letenek Kiwi.com, v jeho případě však nejde pouze o vyhledávání, ale rovnou o nákup.

U Čechů roste zájem o Bratislavu

Z dat Google vyplývá, že nejčastěji Češi plánují cesty do Itálie, Německa, Rakouska či Španělska, z měst nejvíce hledají Vídeň, Budapešť a Berlín. Největšího nárůstu zaznamenala meziročně Bratislava. „Rostoucí zájem o Bratislavu je důsledkem i širší nabídky spojů a zlevnění dopravy,“ vysvětlil Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí společnosti RegioJet, která od prosince provozuje vlakový spoj z Prahy do Bratislavy.

Podle údajů Kiwi.com si Češi nejčastěji pořizují letenky do USA (24 %), do Španělska (16 %) a Velké Británie či Itálie (10 %). Mezi top destinace leteckého spojení Student Agency patří v Evropě Londýn, Paříž a Řím, mimo starý kontinent Dubaj, Bangkok a New York.

Češi rádi prozkoumávají i tuzemské destinace, ty tvoří v Google 42 % vyhledávaných lokalit. Nejčastěji vyhledávají Prahu, Brno, Český Krumlov a Karlovy Vary. Meziročně největší vzrůst zájmu zaznamenala Kutná hora, a to dokonce o polovinu, dále Brno nebo Špindlerův Mlýn. 

Informace o cestování se vyhledávají nejvíce v pondělí

Ze všech kategorií spadajících do cestovního ruchu Čechy nejčastěji zajímá destinace dovolené (64 %), následovaná  hotely a letenkami. Co se týče hotelů, téměř třetina dotazů (65 %) směřuje k destinaci daného ubytování. Destinace je hlavním hledaným atributem také u autobusů a vlaků či cestovních balíčků a last minute. U letenek Čechy naopak destinace příliš nezajímá (8 %) a vyhledávají hlavně podle značky dopravce či prodejce letenek (84 %).

google_cestovani

V průběhu týdne je dnem vyhledávání pondělí, poté se četnost dotazů snižuje až do soboty. „Vyhledávat začínáme kolem desáté hodiny ráno, počet dotazů vrcholí kolem deváté hodiny večerní,“ uvedl Jan Vohryzek, agency sales manager Google. 

Podle Google, cestování Češi nejčastěji vyhledávají v letních měsících, nejvíce dotazů přichází v červenci, nejméně pak v únoru. Last minute zájezdy se vyhledávají výhradně v rozmezí červen až srpen. Vyhledávání taxi a autodopravy má svůj vrchol v prosinci a cestovní balíčky zase v lednu. Průběžně po celý rok Češi vyhledávají letenky, přičemž největší zájem je o ně v říjnu. Podle údajů společnost Student Agency, se však letenky nejvíce prodávají na jaře a v září.

google_cestovani_sezonnost

-stk-