FlixBus vstupuje na trh vnitrostátních autobusů

čtvrtek, 10. srpna 2017, 12:32 Aktuality, Marketing MediaGuru

Německá společnost FlixBus od 17. srpna rozšíří svou působnost na českém trhu o vnitrostátní spoje a hodlá svými službami vyzvat stávající dopravce. „Propojíme 17 českých měst a hned od začátku nasadíme vysoký počet spojů. V některých případech budou intervaly mezi odjezdy jen 30 minut,“ říká Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Českou republiku a Slovensko.

Další vnitrostátní spojení společnost nasadí od 3. září, které je již nyní možné si objednat. „Nově spuštěné linky jsou pouze začátek. Naším cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit do naší zelené sítě celou Českou republiku,“ dodává Pavel Prouza. Svůj nástup podpoří FlixBus také kampaní, která proběhne na internetu, v rádiu, tisku a outdooru, v níž bude zdůrazněna cena i kvalita služeb.

Na stávající konkurenci chce FlixBus zaútočit nejen frekvencí spojů, ale i cenou. Ceny jízdenek začínají na 49 Kč a lze je pořídit online na www.FlixBus.cz nebo přes mobilní aplikaci, v lokálních FlixBus obchodech či spolupracujících cestovních agenturách po celé České republice. Například ceny spoje Praha – Karlovy Vary začínají u FlixBusu na 129 korunách, RegioJet ho nabízí za 165 korun. Oproti žlutým autobusům nenabízí nastupující konkurence ani stevardy, ani storno jízdenky zdarma, lze ji sice zrušit až patnáct minut před odjezdem, ale za poplatek 25 korun.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FlixBus zahájil provoz v Německu v roce 2013, na českém trhu vstupil v roce 2014 s prvními přeshraničními linkami z Prahy, nyní propojuje české hlavní město se stovkami destinací ve 26 zemích. Jeho model podnikání je založen na spolupráci s regionálními autobusovými partnery. V Evropě spolupracuje již s 250 firmami, v ČR s pražskou společností Umbrella Coach & Buses. FlixBus se přitom stará o technologii, lístky, kvalitu, vztahy se zákazníky, plánování, stejně jako o marketing a prodej.

Na plány FlixBusu již RegioJet Radima Jančury, který v současnosti pojuje svými autobusy a vlaky více než 80 míst v České republice, reagoval. „Konkurence se určitě nebojíme – je normální součástí trhu. Určitě nebudeme ale nečinně přihlížet. Uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ popisuje tiskový mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. „Naše služby budeme dále rozšiřovat a na vývoj trhu budeme určitě reagovat a přijdeme s dalšími zvýhodněními pro zákazníky,“ doplňuje.

-stk-