LinkedIn zavádí svou inzertní síť na další weby

pondělí, 11. září 2017, 10:55 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní sociální síť spouští po vzoru Facebooku vlastní Audience Network.

Už před třemi lety ukázal Facebook cestu, jak mohou sociální sítě zmnožit marketingové příjmy nasazením svých reklamních systémů a možností cílení na jiné stránky a platformy. Nyní stejný nástroj, dokonce se stejným názvem Audience Network, spouští také LinkedIn, profesní síť s více než půlmiliardou uživatelů z řad profesionálů v množství oborů. Její rozšířená inzertní síť od nynějška zahrnuje desítky tisíc anglickojazyčných webů a aplikací. Stane se navíc součástí reklamních burz MoPub, Sharehtrough, Google Ad Exchange a Rubicon.

Výhody z hlediska LinkedIn i potenciálních zadavatelů se jeví jednoznačně: zájemci o umístění reklamy, respektive v případě LinkedIn sponzorovaných příspěvků, mohou využívat všechna data z uživatelských profilů lidí zaregistrovaných do LinkedIn. Ba co více, popsané údaje lze využít k oslovení cílové skupiny i mimo relativně omezený prostor sociální sítě LinkedIn. „Zadavatelé tak pomocí Audience Network získávají prostředek, jak zacílit na nové spotřebitele,“ uvádí podle serveru TechCrunch produktový manažer sociální sítě Divye Raj Khilnani. Od začátku roku navíc prováděla firma uzavřené testování, jehož se zúčastnilo více než šest tisíc subjektů, které si na LinkedIn platí propagaci.

V průběhu experimentování zaznamenaly o tři až třináct procent unikátních impresí, tvrdí Khilnani. Společnost staví svůj algoritmus na cílení reklamy na základě „podobnosti publika“. S využitím spotřebitelských dat poskytnutých zadavateli je možné se v rámci sítě Audience Network zaměřit na ty uživatele, jež spadají do cílové skupiny té které firmy.

Jak uvádí TechCrunch, případné dodatečné reklamní příjmy v důsledku zavedení Audience Network mohou být vítaným vylepšením obchodní bilance zmiňované sociální sítě. V té totiž dosud inzertní příjmy zastávají poměrně malý podíl. Když LinkedIn na podzim loňského roku naposledy zveřejnil podrobnosti o svých kvartálních hospodářských výsledcích, z reklamy pocházelo 75 milionů dolarů z celkových 960 milionů. Naopak přes 620 milionů vynesla LinkedIn jeho náborová platforma Talent Solutions, jež nabízí i některé prémiové, jinými slovy placené, funkce. Po akvizici LinkedIn Microsoftem však firma podobné údaje nezveřejnila.

Vylepšení inzertních příjmů ovšem nebude mít LinkedIn snadné. Server AdAge.com uvádí, že drtivou většinu z nárůstu objemu peněz směřujících do digitální reklamy si v současnosti rozdělují Facebook a Google. „Na rozdíl od Googlu či aplikace Yelp, jejichž sesbíraná uživatelská data fungují jako indikátory toho, zda se uživatel chystá v dohledné době něco koupit, LinkedIn nenabízí marketérům o mnoho víc než údaje o pracovní pozici a výskytu toho kterého uživatele,“ uvádí AdAge. Jak ale připomíná BusinessInsider.com, výhodou pro LinkedIn by mohla být jeho sociodemografická skladba. Ve Spojených státech je na síti zaregistrována téměř polovina dospělých uživatelů internetu s příjmy nad 75 tisíc dolarů ročně. Přinese-li tato skutečnost úspěch a zájem inzerentů, nebude mít Microsoft už příliš důvodů k tomu, proč se případnými výsledky nepochlubit.

-jav-