Maappi autistického chlapce chce být globální značkou

úterý, 26. září 2017, 16:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Maappi, to je charitativní značka, za kterou stojí příběh 13letého Matěje, jenž trpí autismem a zároveň rád maluje mapy imaginární, ale i reálné, které různě upravuje a opravuje k obrazu svému. Právě jeho mapy tvoří hlavní stavební kámen značky – odvíjí se od nich její název a propisují se jako jednotící motiv na trička, šaty, mikiny i batohy.

Matěj, hlavní tvůrce značky Maappi, foto: Maappi

Matěj, hlavní tvůrce značky Maappi, foto: Maappi

Značka vznikla díky filmovému dokumentu „Dior a já“, po jehož zhlédnutí přišli Matějovy rodiče s nápadem, že by se jeho mapy mohly začít tisknout na látky. Tak vznikla první kolekce „Autista pro autisty“, jejíž výtěžek byl věnován na nadační fond Kateřiny Sokolové Auttalk. Od té doby si Maappi už vyzkoušela, jak vypadá na batozích Braasi, na trika i mikiny a nyní spouští crowdfundingovou sbírku na HitHit.cz, kde chce vybrat dostatečně peněz na výrobu první kolekce. Ze zisku chce pomáhat dalším autistům a investovat chce do témat spojených s asistenty a diagnostikou.

Produkty značky Maappi, foto: Maappi

Produkty značky Maappi, foto: Maappi

Strategie značky je taková, že chce jednak navrhovat a vyrábět vlastní Maappi kolekce, jednak chce jít cestou kooperací s vybranými globálními značkami, jako je Toms, Converse nebo edice turistických průvodce Marco-Polo. „Myslíme si zároveň, že Maappi má potenciál stát se globální značkou. Proto již nyní celkem intenzivně komunikujeme s největšími organizacemi, které se zabývají problematikou autismu v USA, Velké Británii, ale i v dalších evropských státech,“ popsal Matějův tatínek Martin Hošek.

Od listopadu spustí Maappi nové webové stránky, jejichž součástí bude i e-shop. V plánu je však dostat produkty i do nejvýznamnějších e-shopů v České republice a do kamenných obchodů. Ke komunikaci využívá značka především sociální sítě, Facebook a Instagram. V plánu má propojení s ambasadory a influencery.

Maappi není jedinou charitativní značkou, za kterou stojí vášeň nemocného či handicapovaného dítěte a snaha jeho rodičů přilákat k onemocnění pozornost i finanční prostředky. Ve Spojených státech je úspěšnou značkou například John’s Crazy Socks, za níž stojí se svými rodiči John Lee Cronin, trpící Downovým syndromem, a jeho vášeň pro pestré ponožky.

-stk-