Staropramen posiluje své spojení se Smíchovem

úterý, 19. září 2017, 10:45 Reklama MediaGuru

V novém konceptu zdůrazňuje Staropramen svůj smíchovský původ.

Pivní značka Staropramen startuje nový komunikační koncept, v němž upevňuje spojení s pražským Smíchovem, se čtvrtí, která „bolí, ale rozdá se”. V nové kampani tak vypráví příběhy z historie, zároveň s tím se chce pivovar více zapojit i do současného dění na Smíchově. Spolu s kampaní představuje i nové logo nebo televizní spot v hlavní roli s Hynkem Čermákem.

„Chceme ukázat všechno to, za čím si pivovar stojí už téměř 150 let. A to bez odkazu na unikátní místo původu našeho piva prostě nejde. Proto se v nové kampani Staropramenu představí hlavně samotný Smíchov jako čtvrť poctivých a pracovitých lidí, kteří si stojí za svým, stejně jako ten Smíchovský pivovar,” vysvětluje senior brand manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Staropramen se vrací ke svému tradičnímu logu, které se skládá z ručně psaného secesního názvu Staropramen, symbolu „S“ obklopeného ječmenem a chmelem, písmen „A“ a „P“ odkazujících na Akcionářský pivovar na Smíchově, roku založení pivovaru a siluety Prahy jako domova značky.

Logo se postupně objeví i na hospodách a restauracích nejen na Smíchově, ale po celé České republice. Tradiční logotyp již ozdobil i lahve a plechovky, které jsou navíc doplněny příběhy z historie i současnosti pivovaru.

Samotná kampaň staví na příbězích Smíchovského pivovaru a celého Smíchova. Zastřešuje ji claim „Vždycky drží spolu”. K vidění bude od 18. září v televizi, kině, outdooru a na internetu. 

Na vzniku strategického a komunikačního směru se podílela komunitní platforma Future Bakery, která aktuálně sdružuje na 14 tisíc lidí. „Nápady našich lidí jsme v případě Staropramenu využili hned dvakrát. Poprvé, když jsme tvořili samotnou strategii, a podruhé, když jsme potřebovali vybrat ten správný claim, podtrhující celkové vyznění komunikace,” vysvětluje Ondřej Roček, který za projektem stojí spolu s kreativcem Karlem Špindlerem a komunikačním stratégem Petrem Topinkou.

„Nastartovat kampaň jsme určitě nemohli nikde jinde než na Smíchově a u Smíchováků. Tradiční média jsou jedna věc, pokud má ale značka dlouhodobě fungovat, tak potřebuje armádu evangelistů, kteří ji milují, podporují a žijí s ní. V dalších fázích chceme celou komunikační platformu rozšířit prostřednictvím dalšího atraktivního obsahu,” doplňuje Roček.

Televizní spot natočila produkční společnost Creative Embassy. Režie se ujalo duo Wolfberg, které tvoří Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý.

V rámci svého zapojení do života Smíchova se pivovar také více otevírá veřejnosti. Ať už se jedná o koncerty, setkání se sládky, kdy samotní autoři receptur smíchovských piv provází návštěvníky světem pivovaru, nebo vznik příležitostného výčepu „Pod Komínem”., na jehož první otevření dostali pozvánku lidé ze Smíchova i okolí.

-stk-