Vstup do ČR podpoří čínská značka ofo kampaní

sobota, 23. září 2017, 08:24 Aktuality, Marketing MediaGuru

Původem čínská značka ofo, jež se specializuje na bikesharing neboli sdílení kol, vstupuje na český trh. Se svou službou startuje v Praze, kde má podporu Městské části Praha 7, zájem však projevily i jiné městské části. Do konce letošní cyklistické sezony bude v rámci testovacího provozu služba zdarma. „Jsem rád, že se nám podařilo vedení ofo přesvědčit, aby do Prahy investovali. Původně měli v hledáčku spíše větší města v západní Evropě. Praha má však pro bikesharing velký potenciál,“ uvedl Jakub Ditrich ze společnosti ekolo.cz, která aktivity ofo v České republice zajišťuje.

sluzbaofo
Sdílená kola ofo nepotřebují ani stojany, ani městský mobiliář.

Sdílená žlutá kola ofo jsou tzv. bez-stanicová, což znamená, že pro fungování nepotřebují ani stojany, ani kupříkladu městský mobiliář, k němuž je nutné některá kola přivazovat. Vše je integrováno v chytrém zámku přímo na kole, pro jehož odemčení je potřeba jen mobilní telefon. Po ukončení jízdy a odhlášení z aplikace se kolo samo zamkne a je znovu k dispozici dalším zájemcům.

„Praze ofo nabídlo, že jí pro účely dalšího zlepšování infrastruktury zdarma poskytne data o pohybu kol. Od začátku se věnujeme úzké spolupráci s městskými částmi a připravujeme velkou informační kampaň k používání sdílených kol, k bezpečnosti jízdy i k zamezení vandalizace kol v ulicích,” dodává Jakub Ditrich. Kampaň odstartuje od okamžiku, kdy budou kola fyzicky nainstalována na Praze 7, tedy v průběhu října. Využije distribuce informačních letáků, PR aktivit i sociálních sítí, o jejichž správu se stará agentura Rubikon PR.

Na poli bikesharingu v České republice přitom ofo zdaleka není první. V Praze už více než tři roky působí česká Rekola, kterou spoluzaložil Vít Ježek. Vyznačuje se růžovými koly a loni do ní investorsky vstoupil zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc. Dále se do Prahy, alespoň podle informací uvedených na webových stránkách, brzy chystá také VeloNet, který už nyní funguje v Brně. Za službou, která však na rozdíl od prvních dvou zmíněných vyžaduje speciální stanice, stojí Richard Fuxa se svou skupinou BigBoard. Na elektrokola se soustředí služba HomePort, rovněž závislá na stojanech, za níž stojí Charles Alexei Butler, jenž působí v celé řadě firem, mimo jiné i v představenstvu společnosti Datart.

Služba ofo byla založena v roce 2014, nyní působí ve 180 městech ve 13 zemích. Vytváří 25 milionů transakcí denně a celkově poskytlo více než 4 miliardy jízd. V červenci letošního roku získala investici v hodnotě 700 milionů dolarů, na níž se podílela Alibaba, Hony Capital a CITIC Private Equity. Vedle Prahy ofo službu spouští na podzim také v dalších třech evropských městech, a to v Miláně, Rotterdamu a Moskvě.

-stk-