WPP: MEC a Maxus se spojí do Wavemaker

středa, 06. září 2017, 12:43 Aktuality, Reklama MediaGuru

Mediální agentury MEC a Maxus (obě z komunikační sítě WPP) se sloučí do nového subjektu s názvem Wavemaker. Nová značka má být etablovaná v jednotlivých zemích, fúze má být dokončená v lednu 2018.

Wavemaker má mít zastoupení v 90 zemích světa včetně Česka, změna se dotkne 8,5 tisíce zaměstnanců. Mezi hlavní globální klienty patří Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive a Paramount.

Wavemaker v Praze povede nadále Daniel Živica, Chairman MEC a Wavemaker a Ondřej Šimůnek, Managing Director MEC a Wavemaker.

Agentura Maxus na českém trhu fúzí zaniká, resp. slučuje se s Mediacomem, agentura MEC má fungovat do konce prosince 2017, poté se zcela rebranduje na Wavemaker.

Jiří Svoboda, CEO GroupM Česká republika, potvrdil plán relaunchovat v České republice MEC jako Wavemaker a v souvislosti s touto změnou potvrdil také spojení agentur Maxus a MediaCom.

Od 1. ledna 2018 dojde k přejmenování MEC, která se stane součástí nově budované globální sítě Wavemaker. Ke stejnému datu dojde v České republice v rámci fúze k přesunu zaměstnanců a klientů agentury Maxus do agentury MediaCom pod vedením stávajícího CEO Martina Králíka. David Novák, současný CEO Maxusu, nově obsadí pozici COO agentury MediaCom.

wm

  Daniel Živica Vede MEC Czech a MEC Slovakia jako Chairman více než dva roky. Před tím byl od roku 2008 zodpovědný za slovenskou pobočku MEC jako její ředitel. Ondřej Šimůnek Začal svojí agenturní a mediální kariéru před 15 lety jako produkční manažer v agentuře Ark Thompson. Pracoval také v mediálních agenturách Mindshare a MediaVest. Od roku 2013 spojil svojí kariéru s MEC a od roku 2015 se stal jejím výkonným ředitelem v České republice. Martin Králík Působí v mediální sféře více než 20 let. Po začátcích v mediální agentuře TMP strávil deset let na různých obchodních a accountských pozicích v agentuře MindShare. Před svým nástupem do MediaComu řídil ZenithOptimedia. Šest let zastával pozici New Business & Strategy Director MediaCom a od roku 2016 je zodpovědný za celkové vedení jako její CEO. David Novák Odstartoval svoje působení v reklamní branži v roce 1993 jako account manager agentury Grey, odkud se přesunul do nově vytvořené mediální agentury Mediacom. Dalších osm let působil na pozici mediálního ředitele agentury MEC. Zkušenosti ze strany mediálního dodavatele získal jako obchodní ředitel skupiny Mafra a z klientské strany jako marketingový ředitel Datart. Od roku 2011 je CEO Maxus Czech Republic.

-mav-