CIF: Info.cz půjde do tisku, iRozhlas chce milion lidí

čtvrtek, 19. října 2017, 16:45 Internet & Mobil MediaGuru

Na čtvrteční konferenci CIF 2017 se uskutečnila diskuse šéfredaktorů zpravodajských webů.

Národní dům na Vinohradech, kde se konala konference CIF 2017. Foto: Internet Info

Národní dům na Vinohradech, kde se konala konference CIF 2017. Foto: Internet Info

Zpravodajský server Info.cz spustí v listopadu tištěný magazín, řekl na čtvrteční konferenci Czech Internet Forum 2017 šéfredaktor Michal Půr. V diskusi šéfredaktorů zpravodajských serverů, kterou vedl výkonný ředitel Internet Info Ján Simkanič, také uvedl, že Info.cz se podařilo splnit návštěvnostní cíl v počtu milionu reálných uživatelů. „Naším cílem je nadále vylepšovat obsah,“ sdělil.

Tištěný projekt Info.cz se poprvé objeví na trhu 20. listopadu, jeho název zatím není známý. Má být zaměřen na publicistiku, obsahově na jedno téma, periodicita se zatím zvažuje mezi měsíčníkem a dvouměsíčníkem, řekl serverům MediaGuru.cz Lupa.cz po skončení diskuse Michal Půr. Tištěný náklad je plánován na 10 tisíc kusů, prodejní cena na 149 Kč, rozsah na 150 stran.

V portfoliu CNC je Info.cz postaven jako web orientující se na zahraničí. Má se tak lišit od webu Reflexu (názorový web), Blesku (cílí na široké publikum) a E15 (ekonomický web). „Ukazuje se, že takový web obchodní význam má,“ dodal v diskusi. Vznik Seznam Zpráva přesuny novinářů Info.cz údajně nepociťuje. „To je boj Jakuba Ungera s Českou televizí, s Mafrou nebo s Českým rozhlasem,“ glosoval Půr.

„Realita je taková, že většina lidí (novinářů, kteří přešli do Seznamu, pozn. red.) se měla skvěle. O ně bylo pečováno i jinde. U většiny z nich jsme ale našli to, co by je mohlo na práci v Seznamu těšit. Vizi. To s penězi nesouvisí. Nevzali jsme Ivovu peněženku, v takovém případě by médium umřelo do roka,“ reagoval Jakub Unger, šéfredaktor serveru Seznam Zprávy, který neustále rozšiřuje počet redaktorů. Podle Ungera to ale není tak, že by ekonomické výsledky projektu byly na vedlejší koleji. „Projekt je velký, od začátku stavěný, aby si na sebe vydělal. V provozní rovině projekt pozitivní je,“ odpověděl. Cílem Seznam Zpráv je být nejlepším poskytovatelem videozpravodajství na českém trhu, uvedl dále. K chystanému televiznímu projektu se nevyjádřil.

Potenciál výkonnosti serveru Deník.cz společnosti Vltava Labe Media (VLM) je podle šéfredaktora centrální redakce Deníku Tomáše Skřivánka v současnosti na polovině. „Deník.cz má dnes 65 mil. page views, ale jsme výhledově schopni dosáhnout 140 mil. page views,“ popsal Skřivánek. Deník.cz může těžit ze zázemí Vltava Labe Media, po změně vlastníka dochází ve vydavatelství k nové vnitřní organizaci. „Dříve fungovalo osm nezávislých entit bez centrálního řízení, které si nevyměňovaly informace. To měníme,“ uvedl.

Diskuse se také dotkla otázky, nakolik je správné, že Český rozhlas investuje peníze koncesionářů do zpravodajského webu iRozhlas.cz. Podle Michala Půra to v pořádku není, protože stát podle jeho názoru vstupuje na trh, kam nepatří. Podobný názor zastává i Tomáš Skřivánek, veřejnoprávní média by neměla dělat běžné zpravodajské weby. Šéfredaktor serveru iRozhlas.cz Radek Kedroň ale připomněl, že Český rozhlas měl zpravodajský web už od roku 1999 a nikomu to nevadilo. „Této diskusi nerozumím. Mám stejný rozpočet jako měl můj předchůdce a musím se do něj vejít. Peníze, které ČRo dává do zpravodajského webu, jsou vynaložené efektivně,“ řekl. Cílem iRozhlas.cz je podle Radka Kedroně mít jeden milion reálných uživatelů měsíčně, v současnosti je na polovině.

-mav-