Nestlé mění strategii, soustředí se na zdraví

středa, 4. října 2017, 07:00 Marketing MediaGuru

Společnost Nestlé přehodnocuje svoji strategii, zaměřit se chce na zdravější produkty.

Potravinářská společnost Nestlé přehodnocuje svou strategii. Reaguje tak na změnu chování spotřebitelů, kteří čím dál více upřednostňují zdravější produkty, i na sílící konkurenci z řad malých podniků. O strategických změnách promluvil generální ředitel společnosti Mark Schneider na setkání akcionářů v Londýně. Pod jeho vedením se švýcarský gigant pomalu otáčí k „výživě, zdraví a wellness“.

Švýcarský gigant se chce zaměřit na klíčové kategorie, jako je káva, krmiva pro domácí zvířata a balená voda. „Budeme se muset z některých produktových oblastí stáhnout a začít s jinými. Přistoupíme k rozhodným krokům,“ uvedl Mark Schneider. Změny v portfoliu by se tak mohly dotknout 10 % celkového obratu firmy.

Z kávových značek má Nestlé ve svém portfoliu Nespresso a Nescafé. Nedávno koupila většinový podíl také v luxusním kavárenském řetězci Blue Bottle Coffee, jenž má své pobočky v USA a Japonsku. „Tímto krokem jsme zdůraznili naše zaměření na investice do vysoce rostoucích kategorií a na spotřebitelské trendy. Blue Bottle Coffee je se svou vášní pro kávu i plnění své mise velmi úspěšnou značkou. Svou cestu má jasně definovanou a těží z rostoucího zájmu spotřebitelů o vynikající, a zároveň udržitelnou kávu,“ komentovalakvizici Mark Schneider. 

V Blue Bottle Coffee získalo Nestlé 68% podíl.

V balených vodách má Nestlé prémiové značky Perrier, S. Pellegrino, dále Nestlé Pure Life a americkou Poland Spring. Z krmiv prodává pod zastřešující značkou Purina výrobky Felix, Friskies, One, Gourmet nebo Pro Plan. 

Nestlé je však známé především pro své cukrovinky. Ve světě vlastní značky jako Smarties, Cailler, KitKat, Aero, Wonka, Butterfinger, v Česku to je Orion a její subbrandy Studentská pečeť, Margot, Kofila, Deli, Kaštany aj., z bonbonů lze zmínit Bon Pari, Jojo, Lentilky nebo Hašlerky. A právě na tuto kategorii se chce Mark Schneider, jenž působí v čele firmy od ledna tohoto roku, podívat. Jen dva měsíce po jeho nástupu firma oznámila, že na americkém trhu uvažuje o prodeji divize cukrovinek se značkami Baby Ruth, Butterfinger a Crunch

Na americkém trhu naopak investovala do společnosti Sweet Earth, vyrábějící potraviny na rostlinné bázi. „Ve Spojených státech pozorujeme posun spotřebitelů k rostlinným proteinům. Až 50 % z nich nyní vyhledává více potravin na rostlinné bázi, 40 % spotřebitelů se otevřeně staví ke snižování své konzumace masa,“ popsal motivaci Paul Grimwood, jenž vede Nestlé v USA. Akvizice tak reflektuje snahu Nestlé odpovídat svým portfoliem na stále větší důraz na zdraví, a nabídnout tak produkty vhodné pro vegetariány a flexitariány, tedy lidi, kteří jedí převážně vegetariánsky, občas si však maso povolí.

Produkty značky Sweet Earth

V pololetí letošního roku se zvýšil zisk Nestlé o pětinu na na 4,9 miliardy švýcarských franků (113,6 miliardy korun). Celkové tržby mu však klesly o 0,3 procenta na 0,3 procenta na 43 miliard švýcarských franků (994,6 miliardy Kč). Tržby Nestlé přitom klesají každý rok od roku 2011, stejně tak se s poklesem tržeb potýká i padesátka největších spotřebitelských firem.

-stk-