Nielsen zavádí měření online reklamy Digital Ad Ratings

úterý, 24. října 2017, 14:00 Internet & Mobil MediaGuru

Nielsen Admosphere rozšiřuje nabídku svých nástrojů na trhu o měření online reklamy.

Nielsen Admosphere na prezentaci Digital Ad Ratings, foto: MediaGuru.cz

Nielsen Admosphere na prezentaci Digital Ad Ratings, foto: MediaGuru.cz

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere uvádí na českém trhu nástroj pro měření výkonu online reklamy. Nový nástroj Digital Ad Ratings představila v úterý dopoledne na setkání s klienty a obchodními partnery. Digital Ad Ratings má měřit výkon online reklamy na všech zařízeních. Česká republika se stává třicátou zemí, kde se tento nástroj objevuje.

Zadavatelé mají mít do druhého dne k dispozici report výkonu reklamní kampaně ve standardních mediálních metrikách: reach, frekvence, GRP a imprese, a to včetně rozdělení přes všechna zařízení a platformy – počítače a mobilní zařízení (chytré telefony a tablety), prohlížeče a aplikace. K dispozici jsou také standardní census údaje za všechna připojená zařízení.

„Na českém trhu chybí jednotná nezávislá míra tak, jak ji mají ostatní mediatypyy. Nabízíme skutečné měření zásahu online reklamy napříč všemi zařízeními,“ přiblížil Tomáš Bičík, business development director Nielsen Admosphere. Podle jeho slov jde o unikátní nástroj, který má poskytovat nezávislé měření s rozpadem na všechny inzeráty. Produkt je určen pro inzerenty, média, reklamní platformy a mediální agentury.

Ceny za jeho používání se odvíjejí od impresí na základě ceníku podle velikosti kampaně. Malá kampaň do 5 mil. impresí se pohybuje v cenové hladině 22 tisíc Kč, větší kampaň kolem 10 mil. impresí kolem 30 tisíc Kč. Velká kampaň nad 20 mil. impresí vyjde na 0,9 -1,6 Kč za tisíc impresí.

Novinkou na českém trhu je také jednotné měření viditelnosti online reklamy. Nielsen Digital Ad Ratings totiž umožňuje měřit i reálnou viditelnost pro jednotlivé reklamní pozice na úrovni GRP pro vybrané cílové skupiny. K dispozici mají být  data od různých dodavatelů, kteří se touto problematikou zabývají. Je mezi nimi i Facebook, který Nielsen Admosphere dodá agregovaná data využitelná pro analýzu sociodemografie. Nemá jít ale o individuální data, ale data anonymizovaná.

-mav-