Nova přichází s novou strategií v prodeji online

pondělí, 30. října 2017, 11:00 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Od letošního podzimu se TV Nova začala více soustředit na přípravu samostatných online pořadů.

Z pořadu Nova Stars, foto: TV Nova

Z pořadu Nova Stars, foto: TV Nova

Televize Nova připravila pro letošní podzim do své obchodní nabídky nové možnosti pro zadavatele reklamy, které se týkají původních pořadů vytvářených přímo pro internetové portály skupiny Nova. Dosud se reklamní nabídka na internetu soustředila spíše na pořady, které vznikaly pro televizní vysílání a jako jejich bonusový materiál. Letos na podzim přišla TV Nova hned s několika čistě internetovými pořady, ve kterých lze využít nejen možností tradičních formátů internetové reklamy a videoreklamy, ale také speciálních operací jako například product placementu.

„Jedná se o samostatné video pořady, které oslovují jinou cílovou skupinu, než jsou naši televizní diváci. Je to součást naší nové strategie, kdy online nabídka v rámci skupiny Nova dostává plnou samostatnost ve vývoji jak nových pořadů, tak nových komerčních formátů,“ přiblížil Jan Vlček, obchodní ředitel TV Nova. 

Příkladem může být pořad Nova Taxi, kde zpěvák Milan Peroutka v roli taxikáře vozí české celebrity, známé například ze zábavné show Tvoje tvář má známý hlas. Během cesty s nimi vede nejenom rozhovory, ale společně zpívají populární písně. Pořad o délce 10 minut je vysílán na portálu Novaplus.cz až do letošního prosince. Za dobu šesti týdnů dosáhl 250 tisíc video přehrání. V souvislosti s tímto formátem se product placement může objevit také v reportážích z backstage v zázemí příprav show Tvoje tvář má známý hlas. Například je možné upravit studio podle potřeb klienta či připravit rozhovory se soutěžícími na dané téma – klienti se zároveň mohou podílet na scénáři tohoto online projektu.

Nova Taxi, foto: TV Nova

Nova Taxi, foto: TV Nova

V rámci partnerství s onlinovými projekty TV Nova je možné se spojit také s pořadem Jak to vidí Tereza. Jedná se o osmidílný speciál umístěný na webech Nova.cz Novaplus.cz, který nabídne prémiový obsah k novému televiznímu pořadu Mise nový domov. Ten odstartoval minulou středu a otevřel tím druhou polovinu podzimní sezóny. V online pořadu Jak to vidí Tereza se komerčně nabízí využít video reklamy, branding stránek, bannerové či nativní reklamy.

Jak to vidí Tereza, foto: TV Nova

Jak to vidí Tereza, foto: TV Nova

Mezi novinky v rámci online pořadů patří vlogy VIP tváří Novy, které vycházejí pod názvem Nova Stars. Celebrity TV Nova v něm natáčejí vlastní vlogy, které promují i v rámci svých vlastních sociálních sítí. Měsíčně takto vznikne několik videí o délce 3-5 minut. Pro představu, pořad s herci Ulice, Jakubem Janatkou a Vincentem Navrátilem, zatím dosáhl 350 tisíc video přehrání za dobu 6 týdnů.

Z pořadu Nova Stars, foto: TV Nova

Z pořadu Nova Stars, foto: TV Nova

Úplnou novinkou v onlinové nabídce TV Nova je pořad Což takhle dát si… Jedná se o samostatný kulinářský pořad, který bude mít premiéru vždy každý čtvrtek na Nova Plus. Moderátor Ondřej Novotný v něm s manželkou Renatou Langmannovou budou pravidelně soutěžit ve vaření s pozvaným hostem. O vítězi kulinářského duelu rozhodne host následujícího dílu pořadu. Z obchodních možností je možné využít product placement, video reklamu či branding stránek. Pořad bude umístěn na portálu Novaplus.cz.

Což takhle dát si..., foto: TV Nova

Což takhle dát si..., foto: TV Nova

Dalším příkladem onlinového speciálu, který TV Nova připravila ke svému televiznímu pořadu, je internetový projekt Jak se vede, malé lásky? Ten navazoval na dokureality sérii Malé lásky z prostředí gynekologicko-porodnické kliniky. Moderátorka Veronika Mikysková se vydávala za jednotlivými rodinami půl roku po porodu a sledovala, jak narození miminka proměnilo jejich dosavadní životy. Zde bylo možné komerčně využít kromě standardních online formátů také pasivního product placementu. Na internetu dosáhl pořad za šest týdnů od spuštění 1,5 mil. video views.

Jak se vede, malé lásky?, foto: TV Nova

Jak se vede, malé lásky?, foto: TV Nova

„V minulých měsících jsme rozjeli výrobu vlastních online pořadů a s výsledky jsme velmi spokojeni. První pořady Jak se vede, malé lásky? nebo Nova Taxi mají nadprůměrné výsledky a těší se zájmu klientů. Už nyní úspěšně prodáváme projekty na příští rok,“ říká Monika Jančová, vedoucí onlinových projektů skupiny Nova.

Z dosavadních existujících čistě internetových projektů pak TV Nova nadále pokračuje s formátem Hravě zdravě s Kristinou Kloubkovou, zábavným pořadem pro děti a maminky. A také online pořadem Maminy s rozumem, kde Veronika Mikysková provází matky vším, co je zajímá v době těhotenství i mateřství: zdraví, cvičení, výchova i doporučení od lékařů. Na webech skupiny Nova se také i nadále samostatně objevují video reportáže klientů z pořadu Snídaně s Novou, které jsou vloženy do článku a které je možné doplnit fotografiemi klienta nebo prolinky na jeho stránky.

-mav-