Snapchat nabízí startupům inzertní poukázky

neděle, 8. října 2017, 08:00 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Komunikační platforma si předchází technologické firmy. Mají jí pomoci vylepšit reklamní model.

Snap, provozovatel chatovací aplikace Snapchat, spoléhá při rozvoji svého inzertního byznysu na další hráče. Spouští svůj program Snap Accelerate, zaměřený na podporu začínajících firem – Snap nicméně věří, že v konečném důsledku nakonec startupy prospějí právě jemu, připomíná server Marketingland.com. Začínající podnikatelé, kteří projdou procesem výběru, získají možnost podílet se na testování a vývoji nových snapchatových reklamních formátů. Obdrží také poukázky na nákup reklamy na řečené komunikační platformě. „Není stanovena žádná výše, kterou pak firmy musí celkově za reklamu utratit,“ podotýká Snap.

Popsané reklamní pobídky však nezískají všichni zájemci, firma preferuje podnikatelské projekty v růstové fázi, které působí v zábavních a komerčních odvětvích. Jejich marketing by navíc měl v ideálním případě být postaven na přímé akci (direct response), uvádí portál Adweek.com

Podoba benefitů se ovšem liší podle velikosti firmy, jejích ambicí, stupni rozvoje a podobě obchodního modelu. Projekt se může například dočkat voucheru na nákup reklamy v hodnotě 50 tisíc dolarů, pozvánky na školení pořádané Snapem či prioritní technickou podporu.

Adweek podotýká, že Snapchat zkouší využít podobný model, jenž před třemi lety zavedl Facebook pod názvem FbStart. Ten mimo jiné i díky spolupráci s mladými technologickými firmami dotáhl svůj inzertní a obchodní model do stávající podoby, která přináší zisky ve výši miliard dolarů. K této fázi má však Snap stále daleko, jen loni prodělal 514 milionů dolarů. Šéf firmy Evan Spiegel nedávno podle serveru Recode.net uvedl, že Snap si musí vylepšit obraz v očích investorů. Hodnota jeho akcií totiž poslední měsíce přinejlepším stagnuje. „Jednou z věcí, kterou jsem při vstupu firmy na burzu podcenil, byla důležitost komunikace navenek,“ přiznal Spiegel s tím, že je zásadní rozdíl představovat vizi firmy deseti investorům, nebo deseti tisícům. „Investoři se bojí, že nikdy nebudeme ziskoví či neobstojíme v konkurenčním boji. Myslím ale, že to jsou obavy běžné u každého startupu, a ty opravdu úspěšné společnosti si tím prostě musejí projít,“ dodal.

Marketingland připomíná i strategickou rovinu popsané podoby podpory startupům v rámci Snap Accelerate. Nejen, že se tím Snapchat mimo jiné právě i vůči investorům profiluje jako platforma, která má sílu napomoci byznysu jednotlivých firem. V případě jejich úspěchu navíc může očekávat, že se firmy svého osvědčeného inzertního média jen tak nevzdají. Snap se jim ovšem v poslední době snaží vycházet vstříc i jinými prostředky, například automatizovaným způsobem nákupu reklamního prostoru či využitím prvků rozšířené reality v jednotlivých marketingových formátech.

-jav-