Sun Marketing a Medio Interactive vytvářejí Taste

úterý, 31. října 2017, 11:00 Reklama MediaGuru

Na poli digitálních agentur vzniká nový subjekt s názvem Taste, firmu vede Sandra Gligić.

Sandra Gligić, foto: Sun Marketing

Česká online marketingová agentura Sun Marketing, analytická a konzultační společnost Medio Interactive a rovněž kreativní spin-off Digistory vytvářejí novou digitální agenturu Taste. V čele skupiny stane Sandra Gligić, která doposud řídila Sun Marketing. Nově vznikající subjekt má mít celkem asi 65 lidí, další ale nabírá. Ve střednědobém horizontu, konkrétně do konce příštího roku, předpokládá, že stovku zaměstnanců překoná. Společný obrat těchto agentur by mohl dosáhnout 80 mil. Kč.

„V Tastu budou obchodníci, projektoví manažeři a strategičtí konzultanti. Díky spojení bude Taste pokrývat všechna důležitá témata, od tradičního online marketingu přes kreativní služby či rozvoj klientských webů až po uživatelský výzkum, pokročilou práci s daty a data-driven automatizaci. Hlavním cílem je však u každého klienta vše smysluplně propojit do promyšleného cross-channel mixu,“ shrnuje Sandra Gligić

Jan Tichý, foto: Sun Marketing

„Dnes je nutností nabídnout fullservisové služby, klienti to očekávají. Nechtějí řešit jednotlivé disciplíny s větším počtem agentur,“ dodal Jan Tichý, managing partner pro Medio Interactive.

Podle Petra Vápeníka, managing partnera pro Taste, má být cross-channel mantrou celého Tastu. „Téma plánujeme uplatňovat v celé komunikaci, společně s využitím názvu,“ přiblížil. Má nabízet služby od tradičního online marketingu přes kreativní služby a pokročilou práci s daty. „Hlavním cílem je tyto oblasti propojit,“ dodal.

Petr Vápeník, foto: Sun Marketing

Taste má zastřešovat všechny aktivity. Původní tři agentury se stávají dceřinými společnostmi pod Tastem a budou fungovat i nadále. Smyslem je, aby se jednotlivé agentury doplňovaly, nikoli ve své specializaci překrývaly. „Nechceme specificky zaměřené brandy rušit, značky už fungují na trhu deset let a mají na trhu povědomí,“ uvedl Jan Makovička, managing partner pro Sun Marketing.

Dalšími členy vedení jsou právě Jan Makovička, managing partner pro Sun Marketing, a Jan Tichý, managing partner pro Medio Interactive.

Jan Makovička, foto: Sun Marketing

Agentura Sun Marketing vznikla v roce 2006 jako výkonnostní agentura zaměřená na PPC. PPC dosud tvoří 60 % výkonů společnosti, postupně se přidaly optimalizace vyhledávačů, content marketing a správa sociálních sítí. Aktuálně pracuje asi pro sto klientů mezi nimi Hollandia, Pojišťovna Aegon či Hornbach. „Sun se má dále zaměřovat na oblast performance. Chceme rozvíjet i automatizaci work-flow, abychom odebírali lidem rutinní práci a dali jim prostor pro kreativní práci,“ představil Jan Makovička. Firmu založila Zuzana Hadačová, od ní firmu koupili Sandra Gligić a Jan Makovička, kteří ji vlastní přes společnou firmu Sahoo & Maley Investments. V nově vzniklé skupině Taste bude mít 82% podíl.

Medio Interactive je česká digitální agentura, působící na trhu od roku 2010. Specializuje se na webovou a datovou analytiku a poradenství v oblasti online marketingu a rozvoje webů. Spolupracuje s více než 50 klienty (např. O2, Slevomat, AAA Auto, Alza). Její vzdělávací divize Medio Akademie pořádá odborné kurzy, konference a přednášky. V čele agentury stojí Jan Tichý.

Digistory zatím funguje v rámci Sun Marketingu, v nejbližší době nabude vlastní právní subjektivitu. Věnuje se kreativním návrhům kampaní, obsahovému marketingu, grafickému designu, copywritingu a tvorbě videa.

Logo společnosti Taste

Všechny agentury se sestěhují na adresu Hybernská 32, kde sídlí Sun Marketing. Předpokládá se, že všechny právní náležitosti se vznikem nové společnosti Taste budou uzavřeny do konce roku 2017.

Vlastnická struktura Taste

  • 82% Sahoo & Maley Investments (50% vlastníkem je Sandra Gligić, 50% vlastníkem je Jan Makovička).
  • 15% Nomic, s.r.o. (100% vlastníkem je Jan Tichý).
  • 3% Pure Digital, s.r.o. (100% vlastníkem je Petr Vápeník).

-mav-