Tuty TV zařadila nové pořady, rozšiřuje distribuci

pondělí, 9. října 2017, 13:00 TV MediaGuru

Dětská televizní stanice Tuty TV zařadila nové pořady a připravuje i další novinky.

Dětská televize Tuty TV, která své vysílání spustila od 1. června 2017, přichází na podzim s novým programovým schématem a také s novými možnostmi pro zadavatele reklamy. V plánu má i další rozšiřování distribuce. Ředitel Tuty TV Pavel Bouček hodnotí tříměsíční působení televize v souladu s očekáváním. „Stále se držíme plánu dostat se v divácké skupině 4-14 let na podíl 0,5 %,“ uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz.

Tuty TV je v současnosti šířena terestricky v regionální síti RS 8 Českých Radiokomunikací, na satelitu Astra, v kabelové nabídce UPC a v nabídce dalších menších IPTV a kabelových operátorů. „Máme budoucí ambici být například i na Freesatu a existuje ještě několik operátorů, se kterými jednáme,“ vysvětluje. Jednání podle jeho slov probíhají i s Českými Radiokomunikacemi ohledně přechodové sítě pro DVB-T2. Celkově Tuty TV pokrývá přes DVB-T 57 % populace ČR. V rámci kabelu, satelitu a IPTV dosahuje 72% penetraci, což je zhruba 2,5 mil. lidí. „Nejsme jen internetovou televizí, ale i televizí kabelovou a především terestrickou,“ poukazuje Pavel Bouček.

Pavel Bouček, foto: Tuty TV

Pavel Bouček, foto: Tuty TV

Podle programového ředitele Tuty TV Toma Kubizňáka je programové schéma připraveno tak, aby v určitých časech oslovilo jiného dětského diváka. Zatímco ranní vysílání do 7:00 do 8:00 je určeno všem dětem, pořady pro starší děti se objevují ve vysílání od 15:30, pořady pro nejmenší děti od 18:00. Večerní vysílání je opět zacíleno spíše na starší děti. „Cílem programového schématu je postavit ho tak efektivně, aby divák zůstal u vysílání několik hodin v kuse,“ říká Tom Kubizňák.

Tom Kubizňák, foto: Tuty TV

Tom Kubizňák, foto: Tuty TV

Program Tuty TV je z většiny (70 %) založen na akvizicích, k nejsledovanějším pořadům se řadí Teletubbies, Bořek stavitel nebo Hasič Sam. Od října se v programu dětské televize objevuje nový seriál Rat-A-Tat, což má být novodobá verze Toma a Jerryho.

Podstatné pro Tuty TV jsou vedle animovaných seriálů pořady s youtubery, týdně nabídne zhruba dvacet premiér. Tuty TV nově navázala exkluzivní spolupráci s youtuberem Denisem Kubíkem, který připravuje pořad Denisův svět. Novinkou je také pořad VIP U z prostředí showbyznysu, kterým provádí moderátor Filip Kynych.

Pokračují dále pořady Tutyriál nebo lifestylový magazín Zapotíš se, aktuální trendy odráží pořad Spinner time, na který navazuje YoYo time. Větší význam má získat i hudební vysílání, televize chce nabídku hudby zkvalitnit. Proto angažovala producenta Stana Šimora, který se stará o hudební dramaturgii.

Denisův svět, foto: TV Nova

Denisův svět, foto: TV Nova

Programová knihovna Tuty TV aktuálně čítá 40 titulů, investice do programu pro roky 2017-2018 se pohybuje na úrovni 10 mil. Kč. Dalších asi 8 mil. Kč si vyžádají investice do dabingu. Podle ekonomického vývoje chce televize investice do programu postupně rozvíjet. „Do budoucna chceme také hrané seriály. Další rozvoj ale bude v tomto smyslu souviset s rychlostí růstu ekonomické úspěšností projektu,“ říká Pavel Bouček. Pozici Tuty TV i s ohledem na konkurenci vidí především v dlouhodobém rozvoji dětské tvorby a zařazení youtuberského obsahu. Na řadě pořadů Tuty TV se podílejí diváci.

Na reklamním trhu zastupuje Tuty TV směrem k mediálním agenturám společnost Atmedia. Televize si ale sama zajišťuje prodej speciálních operací, především product placementu. Zcela novým formátem v nabídce Tuty TV je reklamní formát unboxing známý z YouTube, v rámci kterého se vybalují produkty a popisuje se jejich funkce. Jde o typ teleshoppingového reklamního formátu. Plány Tuty TV v obchodní rovině míří i na Slovensko, kde by se možnosti pro slovenské zadavatele měly objevit v novém roce.

-mav-