Vodafone mění po téměř 20 letech positioning

čtvrtek, 5. října 2017, 15:45 Marketing, Reklama MediaGuru

Vodafone se rozhodl ke změně positioningu značky, chce být partnerem ve světě technologií.

Značka Vodafone se po téměř 20 letech rozhodla ke změně svého positioningu. Opouští dosavadní „Power to You“ a přechází k „Budoucnost je úžasná. Ready?“, jež má reflektovat optimistický pohled na plně digitální budoucnost.„Vstupujeme do nové doby, která je poháněná digitální infrastukturou a daty. Jako Vodafone chceme převzít zodpovědnost za změnu a budování světa, potažmo Česka digitální doby,“ uvedl generální ředitel českého Vodafonu Jiří Báča. 

Z nabídky mobilních služeb se posouvá k tzv. konvergentních službám a zaměří se na budování „sítě budoucích generací“. „Z role poskytovatele se posouváme do role partnera, který bude zákazníky provádět technologiemi,“ popsal Jiří Báča. Místo dosavadní hodnoty „empowering“ (umožňující) bude Vodafone klást důraz především na inspirativnost a vstřícnost.

Jiří Báča popisuje nový positioning značky Vodafone, foto: MediaGuru.cz

Jiří Báča popisuje nový positioning značky Vodafone, foto: MediaGuru.cz

Ono „Ready?“ v claimu „Budoucnost je úžasná. Ready?“, znamenající v češtině „Připraven?, nemá být podle Báči otázkou, ale výzvou. I nadále bude značka pracovat se svým charakteristickým znakem uvozovky, která se stává ústředním grafickým prvkem všech marketingových a komunikačních aktivit. Logo také kromě imitace 3D grafiky dostává i čistě 2D podobu.

Změna proběhne na 36 trzích, od 5. října ji podpoří globální kampaň, pod níž je podepsáno studio Ridley Scott Associates. Námětem spotu je myšlenka, že zatímco technologie se v čase vyvíjí, lidské vztahy a interakce se nemění.

Na českém trhu kampaň odstartovala ve čtvrtek na sociálních sítích, a to videem, v nichž známé osobnosti představují své vize budoucnosti. Mezi nimi se objevuje například Jiří Bartoška, Maxim Velčovský, Ondřej Soukup či Eliška Hašková-Coolidge. V pátek 6. října na něj naváže komunikace v televizi na stanicích skupiny Prima a Česká televize, v outdooru, tisku a na internetu.

Imageový spot doplní produktová komunikace, která vznikla pro český trh a podpoří tzv. datování bez počítání. „Naším cílem je demokratizace dat,“ vysvětlil Jiří Báča s tím, že od 5. října uvede Vodafone tzv. Vodafone Passneomezené datové balíčky na sociální média a chatování, od 15. listopadu také na hudbu a video.

S globální kreativou, pod kterou je podepsána agentura McCann, bude však český Vodafone pracovat jen v říjnu. Vánoční kampaň se podle informací MediaGuru.cz opět ponese v duchu stávajícího lokálního komunikačního konceptu s rodinou.

-stk-