YouTube zvýšil v Česku zásah, chystá nové formáty
Google představil klientům a mediálním agenturám novinky videoserveru YouTube.
Videoserver YouTube zvýšil za uplynulý rok zásah v české populaci, vyplývá z aktualizovaných čísel návštěvnosti, které na setkání se zadavateli reklamy a s mediálními agenturami YouTube Pulsepředstavila výzkumná agentura Median. Podle měření admeter 1000 představuje dosah YouTube na českém trhu 68 % populace ve věku 15-69 let. V meziročním srovnání to představuje nárůst o více než pět procentních bodů (srovnání mezi dubnem 2016 a březnem 2017). Nejvyšší meziroční nárůst si připsaly nejmladší věkové skupiny 15-24 a 25-34, kde se navýšení pohybovalo mezi 12-13 procentními body.
Podle výsledků zmíněného měření má YouTube ve skupině 15-24 let oslovovat 90 % této populace, což má být více než měsíční zásah televizních stanic v této populaci. Měsíční zásah YouTube má být také významně větší než zásah ostatních online platforem na českém trhu (Prima, Stream.cz, Nova, ČT, Playtvák aj.).
Průměrný týdenní strávený čas na YouTube vzrostl meziročně o 12 minut, ve skupině 15-24 dokonce o 41 minut. V průměru tráví populace 15-69 na YouTube 75 minut, mladí lidé ve věku 15-24 let téměř tři hodiny (175 minut).
Měsíčně má YouTube v průměru navštívit 5,2 milionu Čechů, kteří měsíčně zhlédnou dvě miliardy videí.
YouTube zároveň inzerentům oznámil, že připravuje nové reklamní formáty. Už v průběhu roku avizoval, že upustil od 30vteřinových nepřeskočitelných spotů a že je nahradil kratšími formáty (6vteřinový bumper). V nabídce by se měly už brzy objevit nové možnosti cílení, a to na momenty, které jsou pro uživatele v daný moment nejvíce důležité. Jde o oblasti spotřební zvyklosti (obliba stravování, nákup oděvů, doprava, zábava, finanční a bankovní zvyklosti aj.) a připravuje se také cílení podle životních momentů (zásnuby, koupě domu, založení podnikání, důchod aj.).
Pro vytvoření masového zásahu přijde YouTube s novým formátem Trueviewoptimalizovaného na zásah, nakupovat se bude na imprese. „Z prvních testů je vidět, že zásah je dvojnásobně vyšší než v klasickém TrueView. V tomto formátu nejde o dokoukanost, ale o strávený čas,“ přiblížila Marie Krátká, která má v Googlu na starosti mediální agentury. Další novinkou má být Trueview formát pro výkonnostní reklamu, od kterého si YouTube slibuje navyšování návratnosti investic (ROI). Připravuje se i měření dopadu efektivity inzerce na ofline tržby.
-mav-