Benzina testuje na čerpacích stanicích smyslový marketing

středa, 29. listopadu 2017, 11:10 Aktuality, Retail MediaGuru

Na svých čerpacích stanicích Benzina hledá vhodnou vůni a podkresovou hudbu.

Síť čerpacích stanic Benzina se snaží najít vhodnou vůni a podkresovou hudbu, která má umocnit pozitivní pocit zákazníků. Pilotní projekt odstartoval na pěti čerpacích stanicích a postupně se rozšíří na celou síť.

„Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku, občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim zákazníkům návštěvu na našich stanicích,“ vysvětlil Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.

Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig, která v sobě snoubí vůni citrusů, černého pepře, fíku, bylinného černého čaje, benzoe a tonkových bobů. K následnému testování v ostrém provozu na čerpacích stanicích bylo vybráno také kávové aroma. Z hudby vyšel vítězně popový styl.

Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic – Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. „Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti,“ řekla Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny, a dodala: „Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu a sváteční skořicové aroma.“

-stk-