Ceny TV reklamy zvýší v novém roce i Atmedia

středa, 1. listopadu 2017, 07:00 TV MediaGuru

Atmedia upravuje dospělou cílovou skupinu na 15-69, motivuje k investicím v první půli roku.

Po televizní skupině Nova a zastupitelství Media Club oznamuje zvýšení cen televizní reklamy také společnost Atmedia. Na reklamním televizním trhu zastupuje necelých třicet tematických stanic. Cena v základních balíčcích Atmedia se v roce 2018 zvýší v průměru o 5-10 %, další navýšení je pak spojeno se sezónními koeficienty a také se změnou prodejní cílové skupiny. Vyplývá to z obchodních podmínek pro rok 2018, které společnost zveřejnila na svém webu. Celkové navýšení se tak může vyšplhat až na úroveň 20 %.

Na změně cenové politiky se odráží růst sledovanosti a zvyšující se vyprodanost tematických stanic Atmedia v letošním roce. „Uvedené faktory nás vedou k přesvědčení upravit obchodní nabídku z hlediska cen. Průměrné navýšení ceny o 20 % vidíme jako nástroj korekce postavení segmentu tematických stanic na českém trhu,“ vysvětluje novou cenovou politiku Iva Pantůčková, sales director Atmedia. Zachováno zůstává pět obchodních balíčků – balíček čtyř dětských stanic atkids (CS 4–14), atchoice s možností výběru 8 až 17 stanic, atadults, atmax a atsmart (všechny pro CS 15–69).

Vzhledem k nově uzavřené spolupráci Atmedia a zastupitelství Media Club dochází také ke změně prodejní cílové skupiny v dospělé populaci z dosavadní 15+ na 15-69, která je základní prodejní skupinou Media Clubu. Dětská prodejní skupina 4-14 zůstává. Sezónní koeficienty se zvyšují zejména v druhé polovině roku, kde Atmedia naráží na své kapacity. Naopak se snižují koeficienty pro duben a květen, které mají podpořit investice zadavatelů také v prvním pololetí.

Změna základní ceny v prodejních balíčcích Atmedia (Kč)

  2018 2017 změna (%)
individuální prodej (jedna stanice z atkids, 4-14) 13 100 12 700 3,1
individuální prodej (jedna stanice z atadults 15-69) 17 600 16 800 4,8
atchoice 16 300 14 800 10,1
atkids 13 000 12 600 3,2
atadults 14 500 13 200 9,8
atmax 13 800 12 600 9,5
atsmart 12 700 12 100 5,0

Zdroj: obchodní podmínky Atmedia 2018

Novou stanicí v portfoliu Atmedia je od letošního léta dětská stanice Tuty, která nově přichází s formátem unboxing, známým z YouTube, kdy se produkt představuje pomocí vybalování (více jsme psali zde). Jde o formát teleshoppingového prodeje.

Z pohledu podílu na sledovanosti patří k nejsilnějším kanálům Atmedia slovenský Joj Family, dále potom stanice Film+, CS film, Kinosvět a Minimax. V portfoliu jsou ale i sportovní stanice Sport 1, Sport 2 (zde Atmedia nabízí partnerství s Formulí 1), hudební Šlágr TV, Rebel, dále Relax, dětské CS mini, Tuty Disney Channel, dále AXN, Filmbox či Spektrum (a další tematické TV).

Atmedia také v novém roce propojí prodej TV reklamy a online reklamy a stejně jako v letošním roce počítá s prodejem HbbTV reklamy.

Podíl Atmedia na trhu se v letošním roce zvýšil. „Díky vyšší sledovanosti mohla společnost doručit zadavatelům více GRPs, na jednu kampaň více než 400 GRPs. Za prvních devět měsíců letošního roku jsme dosáhli podílu na sledovanosti 3,47 % (CS 15–69), což značí meziroční nárůst o 37 %,“ uvedla Pantůčková.

-mav-