Investice do rádií ve třetím čtvrtletí vyšší o 2,5 %

středa, 8. listopadu 2017, 14:45 Aktuality, Rádio MediaGuru

Provozovatelé rádií naznačili, že reklamní ceny pro rok 2018 se můžou u nejžádanějších formátů zvýšit.

Foto: Photospin

Foto: Photospin

Ve třetím čtvrtletí 2017 představovaly čisté investice do reklamy v rádiích objem 259,2 mil. Kč. Meziročně to bylo o 2,5 % víc. Potvrzuje se tak mírný růst vůči stejnému období minulých let, uvedli ve středu provozovatelé rádiových stanic, kteří čisté odhady investic poskytují za celý trh.

Agenturní trh opět klesal, byť mnohem mírnějším tempem než v předchozím kvartále. Přímý prodej a regionální trh významně rostl. Agenturní trh aktuálně tvoří méně než 45 % rozhlasových příjmů z reklamy.

Zdroj: SKMO, Čisté investice do rozhlasové reklamy, 8.11. 2017

Zdroj: SKMO, Čisté investice do rozhlasové reklamy, 8.11. 2017

Podle provozovatelů pokračovaly silné prodeje zářijové reklamy i v říjnu a na začátku listopadu. Otázka je, zda se podaří objemově vyrovnat loňský prosinec. Očekávají se nárůsty v segmentech: klasický maloobchod (food, elektronika, online maloobchod, farmacie, cestovní ruch).

Hlavní hráči komerčního rozhlasového trhu zároveň očekávají pro rok 2018 mírné zvýšení cen nejpoptávanějších formátů.

-mav-