Otevření několika obchodních center se očekává po r. 2019

neděle, 19. listopadu 2017, 08:25 Aktuality, Retail MediaGuru

Příští rok se otevře jen obchodní centrum v Ostravě, více jich přibude po roce 2019.

V letošním roce přibylo na českém trhu 57 850 m2 nových ploch obchodních center. Číslo zahrnuje rozšíření centra IGY České Budějovice o 9 250 m2, rozšíření centra Chodov o 35 000 m2 a výstavbu zcela nového obchodního centra Central Jablonec o výměře 13 600 m2. Oproti loňskému roku se jedná o 67% nárůst. V příštím roce však trh doručí výrazně méně nových ploch obchodních center. Podle aktuálních informací se dokončí jen jediné obchodní centrum Géčko Ostrava. Naopak po roce 2019 dojde k otevření hned několika projektů. 

„Zkušenost z nově rozšířených obchodních center ukázala, že zájem retailerů přetrvává a zaplnit nové jednotky v kvalitních projektech není problém. Zaznamenali jsme také nárůst obratů obchodních center a s tím související návštěvnost. Prosperující ekonomika přilákala na trh i zcela nové značky jakými jsou například Vapiano, Tezyo, Tous, Palmers, Boax či Kazar,“ popisuje Jan Kotrbáček, mezinárodní partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor společnosti Cushman & Wakefield ve střední a východní Evropě. 

Pokud nedojde k výrazným posunům termínů dokončení, rok 2020 bude z hlediska nových obchodních center velmi silný. V Česku má přibýt až 126 000 m2 nových obchodních ploch.  

V centru Prahy vznikne zatím multifunkční projekt Savarin, který propojí Václavské náměstí s ulicí Na Příkopě a Jindřišskou. Jeho celková maloobchodní plocha bude dosahovat přes 35 000m2

Dojde také k dokončení OC Letná, které se plánuje už na rok 2019. V Brně se dočkají rozšíření obchodního centra Avion Shopping Park o cca 14,000 m2 a rozšíření centra NC Králova pole. Zásadním přírůstkem v moravské metropoli bude kompletní revitalizace Tesca Dornych. V Plzni pak vyroste nový multifunkční projekt podél ulice Americká a v centru Zlína projekt Fabrika.

„V oblasti výstavby dominují dva směry. Pokračující trend rozšiřování stávajících, dobře fungujících obchodních center. Druhým trendem bude budování multifunkčních center v centrech měst, které posílí jejich historickou úlohu a postavení,“ říká Jan Kotrbáček. 

Cílem nových i rekonstruovaných obchodních center je přitom nyní vytvořit pro zákazníky přitažlivé a inspirativní prostředí. „Řada projektů přišla s více sociálně orientovanými službami a novými technologiemi, přičemž nájemci neustále zkoušejí nové koncepce a formáty,“ dodává Jan Kotrbáček. 

-stk-