Seznam.cz rozšiřuje možnosti vyhledávání

pondělí, 20. listopadu 2017, 10:25 Internet & Mobil MediaGuru

Často hledaná témata dostávají ve vyhledávání větší prostor, novinky se chystají i na mobilech.

Foto: Seznam.cz

Foto: Seznam.cz

Internetová jednička Seznam.cz plánuje po letošním letním návratu Tomáše Perglera do Seznamu, který nastoupil na pozici šéfa vyhledávání, přicházet s novými produkty. Během uplynulých měsíců zavedl Seznam.cz ve vyhledávání několik novinek a ve stejném tempu plánuje pokračovat i v příštím roce, řekl na neformálním setkání s novináři Tomáš Pergler.

K nedávno uváděným novinkám patří rozšířené a strukturované informace o firmách v podobě firemních karet, dále karty politiků, kde Seznam.cz spolupracuje se serverem Demagog.cz, detailní informace o počasí, ZOO karty, sportovní informace či písničky.

Ukázka vyhledávání, zdroj: Seznam.cz

Ukázka vyhledávání, zdroj: Seznam.cz

Novinkou od roku 2018 má být rozšíření vyhledávání o nakupování produktů a služeb. Zaměří se na srovnávání cen vyhledávaných produktů, doprovodné služby nebo návody k použití. Ještě do konce roku nabídne vyhledávání receptů na vaření.

Seznam.cz zároveň pracuje na novinkách v mobilním hledání. Poměr vyhledávání přes desktop a mobil je na Seznamu přibližně 3:1 ve prospěch desktopu. Mobilním uživatelům by se měly nově zobrazovat informace o tom, co vše se vyskytuje v jejich okolí (restaurace, divadla, banky, obchody atp.), které by se měly propojit s mapovými službami. Novinka se zatím testuje, kdy bude uvedena do ostrého provozu, zatím nelze říci. Záměrem je, aby se zobrazované „věci kolem vás“ řadily podle vzdálenosti a také podle potřeby. „Potřeby lidí se v průběhu dne mění a i na to chceme reagovat,“ přiblížil Tomáš Pergler.

Beta verze hledání Kolem vás, foto: Seznam.cz

Rozšiřování vyhledávacích služeb na Seznamu se odvíjí podle nejčastěji vyhledávaných oblastí. Vedle už zmíněných témat lze očekávat novinky ve spolupráci s jízdními řády (např. údaje o odjezdu MHD), nebo mapami (např. zimní výletní trasy).

Vývoj služeb ve vyhledávání by podle Seznamu měl jít tím směrem, že uživatel dostane na jeden svůj dotaz a jednu situaci, ve které se nachází, jednu odpověď. Seznam.cz by tak měl ideálně předvídat všechno, co lidé k danému tématu potřebují vědět a na jeden dotaz by tak zodpověděl i další možné otázky.

-mav-