Vítejte na novém MediaGuru
Nová podoba oborového serveru MediaGuru.cz odráží větší příklon k mobilním platformám.
Vážení čtenáři,
v uplynulých dnech prošel oborový zpravodajský server MediaGuru.cz úpravou grafiky a funkcionalit. Stalo se tak po šestiletém období. Změna grafické úpravy je pravděpodobně nejviditelnější novinkou v nové podobě serveru, významné změny se ale odehrály i v jeho „pozadí“. Po šesti letech jsme cítili potřebu změny; nová podoba by tak měla akcentovat aktuální trendy – požadavky na modernější design, přehlednost a především lepší komfort čtení na mobilních zařízeních.
Přípravy na novou podobu webu se započaly už letos v únoru. Rozhodli jsme se zjednodušit navigační lištu s důrazem na tři základní témata: články, oborové akce a na edukativní kategorii vysvětlující základní pojmy z médií a marketingu (mediální slovník, media typy, mediální plánování). Ponechali jsme rozčlenění na články a aktuality, které se z dřívějšího dvousloupcového uspořádání na webu „stěhují“ do jednoho sloupce. Články by měly obsahovat významné informace z oboru, stejně jako informace původní a analytické. Aktuality přinášejí rychlé informace z daného dne. Z původní podoby webu tak, jak jste ho znali dosud, dále samostatně zůstávají Reklama týdne a Akce (dosud Kalendář akcí), ankety budete nově nacházet uvnitř vybraných článků u témat, která nám k anketním otázkám přijdou vhodná. Podstatnou novinkou je pak rozšíření možností vkládat názory i pro uživatele, kteří nemají facebookový účet, proto jsme přešli na komentáře Disqus.
Vedle těchto novinek jsme se zaměřili i na větší podporu obsahu MediaGuru na sociálních médiích. A to jednak rozšířením obsahu o další sociální síť (aktuálně jsme na Twitteru, Facebooku, Google+, LinkedIn a od léta také na Instagramu), tak rovněž vedle standardní možnosti sdílet celé články také možností sdílet jen vybrané pasáže nebo věty z článků přes Twitter a Facebook, a to díky jednoduchému označení vybraného textu.
Grafickou podobu a technickou správu webu pro nás připravila a zajišťuje agentura Inspiro Solutions, náš dosavadní partner, který nám pomáhal s rozvojem webu i v uplynulých letech. Pro publikaci textů nově využíváme CMS systému Umbraco. Doufáme, že i nový redakční systém pomůže k vyšší grafické kvalitě a přehlednosti jednotlivých článků.
V návaznosti na změny webu jsme se rozhodli i pro novou podobu našeho týdenního zpravodaje Guru Weekly. Od tohoto týdne už rovněž nebudeme zpravodaj posílat formou pdf přílohy. Slibujeme si od této změny lepší doručitelnost a ještě snazší přístup k anoncovaným textům na webu.
Přestože jsou pro nás uvedené změny podstatné, nechceme upřednostňovat formu nad obsahem. Myslíme si, že obojí by mělo být v rovnováze. Nadále proto chceme stavět na kvalitním a důvěryhodném zpracování, což se nám v uplynulých letech osvědčilo. Dokladem toho je i vývoj návštěvnosti, která se podle údajů NetMonitoru od roku 2012 kontinuálně každoročně zvyšuje.
Věříme, že uvedené změny ještě posunou MediaGuru ve vnímání odborné i širší veřejnosti a že pro vás budeme nadále cenným zdrojem informací z odvětví médií a marketingu.
Martina Vojtěchovská, šéfredaktorka
Kateřina Straková, redaktorka
Vyjádření provozovatele
MediaGuru je vlajkovou lodí PHD, která nás jednoznačně odlišuje na mediálním trhu. Jeho nová podoba je výsledkem tvrdé práce týmu lidí napříč celou agenturou. Věřím, že jeho nová podoba bude čtenáře bavit a pomůže nám upevnit pozici nejnavštěvovanější platformy pro celé odvětví médií a marketingu v ČR. Nové funkcionality nám umožní web dynamicky měnit, takže se čtenáři můžou těšit na progresivní změny.
Luděk Hatoň, managing director PHD