Český obchod Queens expanduje v retailu i na internetu

čtvrtek, 14. prosince 2017, 17:25 Aktuality, Marketing MediaGuru

Obchod s teniskami a streetwearem Queens otevřel novou vlajkovou pobočku v Praze, spustil e-shop v Německu.

Foto: Filip Poreba

Foto: Filip Poreba

Český obchod s teniskami a streetwearem Queens otevřel ve středu 14. prosince v Jindřišské ulici 16 v Praze svou novou vlajkovou pobočku. V této lokaci se značka pohybuje už 12 let, začínala v ulici U Půjčovny 6 a nyní se přestěhovala z Panské 5. Zároveň spustila e-shop pro německý trh. 

Nový obchod má 168 m2 prodejní plochy a 16 m2 venkovních výloh. „Náš cíl byl vytvořit vzdušný a lehce industriální, ale na druhou stranu funkční interiér, kde se bude zákazník cítit dobře. Nechtěli jsem to překombinovat, vybrali jsme si proto několik originálních dominant, třeba solitérní stojany na oblečení ve formě naddimenzovaných nákupních tašek a stolky, co vypadají jako krabice na boty. Bavilo nás pracovat se symbolikou firmy přenesenou do podoby grafických ikon,“ říká Lenka Damová, která je spolu se svým designérským kolegou Borisem Klimkem pod podobou prodejny podepsána. 

Interiér si hraje se solitérními stojany na oblečení ve formě naddimenzovaných nákupních tašek, foto: Filip Poreba.

Interiér si hraje se solitérními stojany na oblečení ve formě naddimenzovaných nákupních tašek, foto: Filip Poreba.

Queens kombinuje černou, bílou a šedou barvu, foto: Filip Poreba.

Queens kombinuje černou, bílou a šedou barvu, foto: Filip Poreba.

Z materiálů využívá Queens truhlářské prvky s kovovými rámy, foto: Filip Poreba.

Z materiálů využívá Queens truhlářské prvky s kovovými rámy, foto: Filip Poreba.

Prostor pracuje s kontrastní barevností v tónech bílé, šedé a černé tak, aby pozornost směřovala na vystavené produkty. Z materiálů kombinuje na míru vyrobené truhlářské prvky – mořenou překližku v bílém a dubovém provedení – a kovové rámy. Podlaha je litá s epoxidovou stěrkou. Prodejna je zároveň technicky vybavena pro pořádání nejrůznějších eventů – nechybí projektor a kvalitní ozvučení.

Prodejna je rozdělena na dva celky: ten vstupní, který je větší, slouží hlavně k prezentaci bot a oblečení. Na stěnách jsou speciální panely pro umístění limitovaných edicí tenisek. Dominantou první místnosti je neonový nápis Queens. Z tohoto prostoru pak zákazník plynule přechází do zóny pro placení a výdej online objednávek, kde jsou i zkušební kabinky. Předěl mezi oběma místnostmi designéři oproti původní dispozici rozšířili a opticky je propojili. Zachovali u něj strukturu neopracovaného materiálu, aby znázornili expanzi Queensu, který ke svému růstu potřebuje víc prostoru. 

Česká značka Queens vznikla před 15 lety v Ostravě. „Ze sekáče s pár kousky na věšáku se nám podařilo vybudovat úspěšný podnik, který stál u zrodu tuzemské sneakers scény. Od začátku to děláme s láskou a nadšením a rozhodně nás to nepřestalo bavit,“ dodává Lenka Ondruchová, zakladatelka a majitelka Queensu. Firma v lednu letošního roku koupila streetwear & sneakers divizi firmy Woodies včetně kamenné prodejny v centru Ostravy, kterou navrhl  Petr Kundrát z ateliéru Projektstudio. V květnu otevřela novou pobočku v Brně, pod níž je podepsáno duo Klimek a Damová.

Na tenisky se zaměřuje také český obchod Footshop, jenž bude svou pražskou prodejnu stěhovat do Vnitroblocku, a americký Foot Locker, který letos na Václavském náměstí v Praze otevřel třípatrovou prodejnu. 

-stk-