Index čtenáře: Příliš článků o vzdělávání, málo o rodině

sobota, 16. prosince 2017, 08:50 Aktuality, Výzkum MediaGuru

Podle čtenářů se média až přespříliš věnují vzdělávání a sportu, naopak chybí články o rodině a rodičovství.

Mezi tématy, kterým se věnují média, a těmi, které čtenáři konzumují, existuje nepoměr. Podle výzkumu švédské mediální společnosti Strossle, jež během letošního roku analyzovala 924 511 publikovaných článků z evropských médií, existuje příliš článků o vzdělávání a sportu, naopak podhodnocena jsou témata rodiny a rodičovství. Na základě zájmu čtenářů by měly redakce na tato témata napsat zhruba dvakrát více textů.

Kromě rodiny a rodičovství jsou podle Indexu čtenáře nedostatečně pokryta také témata styl & móda, zdraví & fitness, umění a zábava a zprávy.

Mezi nedostatečně pokrytá témata patří rodina a rodičovství, styl a móda nebo zdraví a fitness, zdroj: Strossle.

Mezi nedostatečně pokrytá témata patří rodina a rodičovství, styl a móda nebo zdraví a fitness, zdroj: Strossle.

Na druhé straně, témata jako vzdělávání, náboženství a spiritualita, obchod, sport a nakupování jsou v médiích zastoupena nadměrně. Podíl článků například o sportu je o 2,25krát vyšší než podíl čtenářů. „Mnoho čtenářů si stěžuje na množství sportovních zpráv v médiích. Ale možná by se zvýšil zájem o sportovní zprávy, kdyby média zahrnovala širší škálu sportovních témat,“ říká Patrik Mališ, country manager Strossle Czechia.

Podle Indexu čtenáře je v médiích nadměrně pokrýván vzdělání, náboženství, obchod nebo sport, zdroj: Strossle.

Podle Indexu čtenáře je v médiích nadměrně pokrýván vzdělání, náboženství, obchod nebo sport, zdroj: Strossle.

Podle společnosti Strossle se výše uvedený závěr může vztahovat i na jiné oblasti. Média, která ignorují různé pohledy a kritéria, jako jsou pohlaví, etnická příslušnost nebo sociální třída, trpí tím, že se jejich publikum stále zmenšuje.

Nadměrná nebo nedostatečná produkce nemusí nutně znamenat, že o určitém předmětu je opravdu potřeba psát více nebo méně. „Místo toho by se novináři a redaktoři mohli zaměřit na to, jakým způsobem pokrývají témata a rozšiřují cílové skupiny,“ dodává Mališ.

-stk-