Masarykova univerzita uvede vizuální styl od Studia Najbrt

pátek, 8. prosince 2017, 13:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Brněnská Masarykova univerzita se rozhodla pro změnu loga a vizuálního stylu.

Zdroj: Masarykova univerzita

Nové logo a na to navázaný jednotný vizuální styl začne během příštího roku postupně zavádět brněnská Masarykova univerzita. Škola si ho nadělí k blížícímu se 100. výročí, které připadá na 28. leden 2019. Ve výběrovém řízení na dodavatele loga vyhrálo pražské Studio Najbrt, které uspělo s návrhem odkazujícím k funkcionalistické tradici. Nový vizuál stojí na zcela novém písmu a logu Muni provedeném právě v tomto písmu.

Univerzita mění tvář po mnoha letech, předchozí logo tvořené písmeny M a U obkroužené latinským nápisem Universitas Masarykiana Brunensis používala od roku 1990. Jednotlivé prvky vizuálního stylu začne univerzita postupně aplikovat od března příštího roku.

Koncept nového vizuálního stylu stojí na písmu a logotypu Muni. „Vychází z myšlenky funkcionalismu, meziválečné doby a ideálů, které si s nimi spojujeme. Myslíme si totiž, že se překrývají i s hodnotami Masarykovy univerzity. Proto je vizuální styl účelný a jednoduchý,“ vysvětlil Aleš Najbrt.

Zdroj: Masarykova univerzita

Zdroj: Masarykova univerzita

Zdroj: Masarykova univerzita

Zdroj: Masarykova univerzita

Vítězné Studio Najbrt vzešlo z dvoukolového výběrového řízení. Účastníci soutěže dostali za úkol vytvořit základní logotyp, grafické zpracování názvu Masarykova univerzita, navrhnout barevnost, písmo a celý systém fungování jednotlivých prvků.

Desetičlenná porota složená z odborníků na design, zaměstnanců a studentů univerzity nakonec vybrala právě Studio Najbrt, u jehož návrhu hodnotitelé ocenili hlavně celkovou myšlenku a propracovaný systém aplikací.

-mav-