O2 investuje do redesignu prodejen stovky milionů korun

čtvrtek, 7. prosince 2017, 14:30 Aktuality, Retail MediaGuru

O2 redesignuje svou prodejní síť, během dvou let promění všech 150 prodejen.

Do redesignu prodejní sítě investuje O2 stovky milionů korun, foto: O2.

Společnost O2 zahájila redesign své prodejní sítě. Změna se týká nejen interiéru, ale také způsobu obsluhy zákazníků, čímž tuzemské O2 ustupuje od mezinárodního konceptu a své prodejny přizpůsobuje českým zákazníkům. Do konce roku otevře v nové podobě prvních deset obchodů, během dvou let by mělo být proměněno všech 150 prodejen napříč republikou. Zároveň bude  počet prodejen navýšen, část prodejen bude přemístěno do větších prostor. Do změny O2 investuje stovky milionů korun. 

„Stále více lidí své požadavky řeší po telefonu nebo v online samoobsluze. Naše statistiky návštěvnosti však potvrzují, že na druhou stranu řada zákazníků stále preferuje návštěvu prodejny, a to především ze dvou důvodů – chtějí přímý lidský kontakt a také si osahat, jak některá zařízení ve skutečnosti fungují. Proto jsme při redesignu kladli velký důraz na lidskou interakci mezi konzultantem a zákazníkem,“ popisuje ředitel marketingu a retailu v O2 Richard Siebenstich. 

Vizuální koncept kombinuje moderní styl s přírodními materiály, cílem je navodit útulnou atmosféru. Obslužné pulty nahradily stoly s křesílky. Dřevo doplňují živé rostliny.  V prostoru hraje podkresová hudba a v prodejně je cítit lehká vůně. Základním symbolem v prodejně je kruh, v jehož středu je umístěno tzv. kruhové oko zobrazující krajinu, která má zákazníky vizuálně vtáhnout do prodejny a umocnit atmosféru místa. Na konceptu se podílela agentura Moris Design. 

Základním symbolem v prodejně je kruh, foto: O2.

V rámci nového konceptu O2 odstupuje od maket a bude vystavovat pouze funkční zařízení, a to nejen mobily, ale také tablety, chytré hodinky a modemy. „Na displeji chytrých telefonů budeme zobrazovat konkrétní sdělení s proklikem na náš web, kde se zákazníci dozvědí více informací o daném přístroji. Na displeji se zároveň může automaticky objevovat například informace o akční nabídce. Jde o komplexní systém, který nám umožňuje řídit interakci zákazníka s přístrojem. Z analytických dat pak dokážeme vyčíst, o jaká zařízení se zákazníci nejvíce zajímají,“ dodává Richard Siebenstich. Vybrané doposud tištěné marketingové nabídky už budou jen v digitální podobě.

Rovněž bude posílena obsluha, a to nejen prodejci, ale tzv. O2 Guru, jejichž počet se zvýší ze 130 na 200. Nestandardní požadavky bude na prodejně řešit pomocí technologie Mluvii, která se přes videohovor nebo chat propojí se specialisty. 

Na vybraných prodejnách bude pilotně nasazena nová technologie rozeznávání obličejů, které podle základních parametrů jako je pohlaví a věk umožňuje přizpůsobovat zobrazovaný obsah, aby byl pro daného zákazníka co nejrelevantnější. 

-stk-