PNS a Mediaservis začnou rozvážet předplacené noviny

pondělí, 4. prosince 2017, 11:40 Aktuality, Tisk MediaGuru

Česká pošta končí s rozvozem předplacených novin, distribuci přebírají PNS a Mediaservis.

Foto: MediaGuru.cz

Největší tuzemský distributor tisku PNS převezme od ledna s firmou Mediaservis rozvážku předplacených novin od České pošty. Denně budou do schránek doručovat v průměru 250.000 deníků, uvedl předseda představenstva PNS Petr Novák. Pošta se s vydavateli nedohodla na zvýšení ceny za distribuci.

„PNS měla dosud na starosti primárně závoz a volný prodej tiskovin na novinových stáncích, ale nyní distribuci rozšíříme také o doručování novin, čímž se naše služby pro vydavatele stanou komplexní,“ říká Petr Novák, generální ředitel společnosti PNS.

PNS, která zajišťuje distribuci tisku pro volný prodej, tedy do trafik a na další obchodní místa, bude mít na starosti rozvoz předplacených novin z tiskáren do zhruba 2500 míst, kde si je budou přebírat doručovatelé Mediaservisu. Ti je pak roznesou do schránek.

Roznášku novin bude v Mediaservisu zajišťovat podle ředitele Jana Kloučka zhruba 4000 doručovatelů. Část firma využije ze stávajících 6000 pracovníků, kteří zajišťují roznášku adresných a neadresných zásilek a zbytek právě aktivně nabírá. Nová služba si zároveň vyžádala přijetí přibližně 100 pracovníků, kteří budou v regionech doručování řídit. „Roznosem novin výrazně posilujeme naši pozici na poštovním trhu a zároveň si vytváříme prostor pro budoucí rozšíření našich služeb,“ dodal Klouček.

Česká pošta před pěti lety převzala roznášku předplaceného tisku právě od Mediaservisu, když se dohodla s jednotlivými vydavateli. Pro příští rok se s nimi ale neshodla na zvýšení ceny rozvážky. „Pošta nenalezla shodu s vydavatelskými domy na změně smluvních podmínek v oblasti ranní distribuce tisku. K tomuto kroku se rozhodla přistoupit zejména s ohledem na finanční nerentabilitu této poskytované služby. Smluvní finanční odměna, kterou za poskytování služby Česká pošta dostávala, nebyla posledních pět let upravována," řekl ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík.

PNS se v posledních letech snaží hledat cesty, jak pokles výnosů kvůli snižujícímu se nákladu prodávaných novin nahradit. Zkoušela například doručování balíků z internetových obchodů pod názvem Baliczech. Projekt ale nezapadl do jejího distribučního modelu, a tak jej ukončila. V letošním roce PNS a Mediaservis společně testovaly možnost podání a doručení dopisů a pohlednic v trafikách PNS.

-čtk-, -mav-