Prima v prime-time předběhla ČT1, vede Nova

pondělí, 4. prosince 2017, 14:10 TV MediaGuru

Ve srovnání s loňskem si v listopadu nejlépe vedly obě hlavní komerční televize Nova a Prima.

Foto: Photospin

Televizní skupiny Nova a Prima si v letošním listopadu ve srovnání se stejným loňským měsícem polepšily nejvíce ze všech tuzemských televizních skupin.

V celodenním vysílání si skupina Nova meziročně polepšila o 1,9 procentního bodu (15+) a o 2,4 procentního bodu ve skupině 15-54. Stala se zároveň znovu nejsilnější televizní skupinou na českém trhu z pohledu podílu na sledovanosti. 

Podíl skupiny Prima se v celodenním vysílání meziročně zvýšil o 1,2 procentního bodu (15+) a o 2,1 procentního bodu ve skupině 15-54.

Skupina Prima rostla nejvíce v hlavním vysílacím čase (19:00-23:00). Zde si připsala 2,1 procentního bodu (15+) a více než tři procentní body ve skupině 15-54. Tento výsledek znamená, že se skupina Prima poprvé vyrovnala, resp. těsně dostala před stanice České televize v hlavním vysílacím čase v divácké skupině 15+. Pokud by se ale prime-time měřil pro čas 18:00-22:00, tak o pár procentních bodů více by měly v divácké skupině 15+ stanice České televize

Podíl TV skupin v listopadu 2017, celý den, změna vs. XI/2016

celý den 15+ změna 15+ 15-54 změna 15-54 15-69 změna 15-69
Nova Group 32,13 1,9 38,45 2,4 34,91 2,4
ČT celkem 26,92 -1,3 22,13 -1,1 24,32 -1,6
FTV Prima 22,86 1,2 23,58 2,1 23,45 1,6
Barrandov TS 7,98 -0,2 4,34 -1,2 6,75 -0,5
Atmedia 3,68 0,2 2,95 -0,1 3,47 0,2
zastupované* 0,98 0,2 1,78 0,4 1,20 0,2
Stanice O 0,71 0,0 1,27 -0,1 0,88 -0,1
ostatní 4,49 -2,2 5,36 -2,6 4,79 -2,5

*Prima Comedy Central, Mňam, Mňau, Retro, Nickelodeon, Nick jr.

Podíl TV skupin v listopadu 2017, prime-time, změna, vs. XI/2016

prime-time 15+ změna 15+ 15-54 změna 15-54 15-69 změna 15-69
Nova Group 36,81 1,0 41,25 1,1 39,00 1,58
FTV Prima 24,40 2,1 26,95 3,1 25,71 2,51
ČT celkem 24,31 -3,5 20,07 -2,2 21,85 -3,58
Barrandov TS 7,44 1,8 3,76 -0,1 6,07 1,01
Atmedia 2,70 0,3 2,10 0,1 2,50 0,27
zastupované* 0,48 0,0 0,88 0,1 0,59 0,05
Stanice O 0,36 0,0 0,62 -0,1 0,44 -0,03
ostatní 3,36 -1,9 4,30 -1,9 3,70 -1,93

*Pozn.: Prima Comedy Central, Mňam, Mňau, Nickelodeon, Nick jr, Retro

Z pohledu jednotlivých stanic si v celodenním vysílání upevnila vedoucí pozici stanice Nova, nejvyšší meziroční růst si ale připsala Prima. V divácké skupině 15+ dosáhla stejného výsledku jako dosud druhá ČT1. Ve skupinách 15-54 i 15-69 se Prima ale dostala na druhé místo před ČT1. V listopadu se dále v meziročním srovnání dařilo zpravodajské stanici ČT24 a také nováckým kanálům Nova Action a Nova 2.

Podíl TV stanic v listopadu 2017, celý den, změna vs. XI/2016

celý den 15+ změna (pb.) 15-54 změna (pb.) 15-69 změna (pb.)
Nova 22,7 0,7 25,6 1,0 24,2 1,1
Prima 14,0 1,2 11,9 1,8 13,5 1,5
ČT1 14,0 -1,6 11,0 -0,7 12,7 -1,4
TV Barrandov 5,4 -0,3 2,7 -0,7 4,4 -0,5
ČT24 4,9 1,0 2,7 0,4 3,6 0,5
Nova Cinema 4,2 -0,2 6,0 -0,5 5,0 -0,2
ČT2 4,0 0,1 3,2 0,1 3,7 0,0
Prima COOL 3,1 0,0 5,5 0,1 3,8 0,0
Nova Action 2,5 1,1 2,8 1,1 2,7 1,1
ČT sport 2,1 -0,6 2,1 -0,7 2,2 -0,7
Prima Max 2,0 0,2 2,4 0,4 2,2 0,3
Prima love 1,9 -0,3 1,8 -0,4 2,1 -0,2
Prima Zoom 1,8 0,1 1,9 0,2 1,8 0,1
Nova 2 1,8 0,5 3,1 0,8 2,1 0,6
Kino Barrandov 1,6 0,2 1,0 -0,2 1,4 0,1
ČT :D 1,6 -0,1 2,8 -0,1 1,9 -0,1
Nova Gold 0,9 -0,3 1,0 0,1 0,9 -0,1
Barrandov Plus 0,8 0,0 0,5 -0,2 0,8 -0,1
Óčko 0,4 0,0 0,8 0,0 0,5 0,0
ČT art 0,3 0,0 0,3 0,0 0,3 0,0
Óčko Star 0,3 0,0 0,5 -0,1 0,3 0,0
Barrandov Family 0,2 0,0 0,1 0,0 0,1 0,0

Také v hlavním vysílacím čase (19:00-23:00) si stanice Prima připsala nejvyšší meziroční nárůst a předběhla tak dosud druhou ČT1 ve všech hlavních diváckých skupinách (15+, 15-54, 15-69). V divácké skupině 15+ zaznamenala vylepšení podílu v meziročním srovnání i TV Barrandov. Dařilo se také stanicím Prima Max, Nova Action, Nova 2 a ČT24.

Podíl TV stanic v listopadu 2017, prime-time, změna vs. XI/2016

prime-time 15+ změna (pb.) 15-54 změna (pb.) 15-69 změna (pb.)
Nova 28,5 0,1 29,9 -0,7 29,6 0,3
Prima 15,8 1,6 14,8 1,9 15,8 1,7
ČT1 14,8 -3,1 12,3 -1,6 13,4 -2,8
TV Barrandov 4,8 1,3 2,2 0,1 3,7 0,8
Nova Cinema 3,9 0,1 5,5 0,1 4,5 0,1
ČT2 3,8 0,0 2,9 0,1 3,4 -0,1
Prima Cool 3,5 0,2 6,3 0,6 4,4 0,4
ČT24 3,1 0,7 1,8 0,4 2,3 0,4
Prima Max 2,4 0,8 3,1 1,1 2,7 0,9
Nova Action 2,0 0,6 2,3 0,7 2,2 0,6
Kino Barrandov 1,6 0,5 0,9 -0,1 1,4 0,3
Nova 2 1,6 0,6 2,7 0,9 1,9 0,8
ČT sport 1,5 -1,0 1,6 -0,9 1,5 -1,0
Prima love 1,4 -0,6 1,5 -0,7 1,6 -0,6
Prima Zoom 1,3 0,1 1,2 0,2 1,3 0,2
Barrandov Plus 0,9 0,0 0,5 -0,1 0,8 0,0
Nova Gold 0,8 -0,4 0,8 0,1 0,8 -0,2
ČT art 0,6 0,1 0,5 0,0 0,5 0,1
ČT :D 0,5 -0,1 1,0 -0,2 0,6 -0,1
Óčko Star 0,2 0,0 0,3 0,0 0,2 0,0
Óčko 0,2 -0,1 0,3 -0,1 0,2 -0,1
Barrandov Family 0,1 -0,1 0,1 0,0 0,1 -0,1

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí, XI/2017, 15+, celý den

ATO-Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí, XI/2017, 15-54, celý den

ATO-Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí, XI/2017, 15-69, celý den

ATO-Nielsen Admosphere

-mav-