Rok 2017 v médiích: Vlastnictví se mění i na TV trhu

čtvrtek, 28. prosince 2017, 11:25 TV, Tisk, Internet & Mobil, Rádio MediaGuru

Vlastnické změny na mediálním trhu pokračovaly i v letošním roce, posouvají se do televizního segmentu.

Zpravodajské studio TV Prima, foto: FTV Prima

Předpoklady o další proměně vlastnických struktur českých médií se začaly naplňovat hned zkraje roku 2017. Švédský spoluvlastník televize Prima, společnost MTG, v lednu oznámila, že se dohodla na odkupu svého podílu s podnikateli Vladimírem Komárem a spolumajitelem televize Ivanem Zachem. Ten se stal většinovým vlastníkem druhé největší komerční televize.

Odchod zahraničních vlastníků, který v polovině roku 2013 odstartoval změny na novinovém trhu, se tak přesunul i na televizní trh. Lze přitom očekávat, že nastavený trend bude pokračovat i v letošním roce. Pokud se potvrdí informace o finalizaci prodeje komerční televizní jedničky TV Nova, půjde o největší obchod v novodobých dějinách českých médií. Zároveň by se tím významně zkoncentroval mediální trh do rukou několika podnikatelských skupin (Penta, CEFC, Czech Media Invest, Agrofert, GES), kterým v komerčním sektoru z čistě mediálních vlastníků co do velikosti tržeb konkuruje jen Seznam.cz. Následný vývoj může směřovat ke konsolidaci rádiových skupin a zbývajících dvou nejvýznamnějších magazínových vydavatelství, která jsou jsou ještě ve vlastnictví německých majitelů.

Na začátku nového roku 2018 je ale také možné na televizním trhu očekávat detaily k nové televizi Seznam TV, kterou připravuje vlastník Seznamu Ivo Lukačovič. Internetová televize Seznam Zprávy se v právě končícím roce dostala do rozepře s Andrejem Babišem kvůli reportážím v rubrice Zvláštní vyšetřování Sabiny Slonkové a Jiřího Kubíka. I touto optikou je třeba vnímat formující se rozložení na mediálním trhu, přestože je otázkou, jak velký podíl si může nová televize na přesyceném televizním trhu vybudovat.

Měnící se vlastnické prostředí a celospolečenský vývoj zároveň vytváří tlak na média veřejné služby. Nelze nevidět sílící útoky na Českou televizi a Český rozhlas, které se stupňují s proměnou zastoupení politických sil v českém parlamentu. Tyto výpady přiživují nejen někteří političtí představitelé, ale i komerční konkurence, především televize Barrandov, která své letošní vysílání postavila na pořadech svého generálního ředitele Jaromíra Soukupa.

Rok 2017 se v mediální historii také zapíše jako rok, ve kterém Česká republika zahájila přechod na nový standard digitálního vysílání DVB-T2. Jarní spuštění přechodové sítě Českých Radiokomunikací rychle postupuje a na jaře roku 2018 už má pokrývat 99 % domácností. To, jakým způsobem ovlivní přechod na DVB-T2 televizní nabídku, je zatím otevřené, zdá se být ale pravděpodobné, že s DVB-T2 se otevřou dveře pro nárůst placených TV kanálů.

Digitální vysílání DAB+ spustil v polovině roku také Český rozhlas. Rozhlasovou digitalizaci ale provázejí rozdílné názory hlavních subjektů, oponují mu především hlavní komerční rádia. Není zřejmé, zda se k digitalizaci připojí, argumentují hlavně vysokými náklady, nejistým výsledkem a rizikem ztracených investic.

Významný byl končící rok i na legislativní úrovni. Tisková média po letech vyjednávání uspěla s přesvědčováním o tom, že noviny a časopisy by měly být zařazeny do snížené sazby DPH. Snaha dnes už bývalé vládní koalice omezit vliv Andreje Babiše vedla k přijetí novely zákona o střetu zájmů, která má zamezit budoucím členům vlády vlastnit televizi, tisk nebo rádia. O reálném dopadu takového nařízení, je ale možné diskutovat.

-mav-

Výběr mediálních událostí roku 2017

Leden

  • Vlastníkem 50% podílu skupiny Prima se od švédské MTG stala firma Denemo Media. Tu vlastní firmy Alphaduct (75%) Vladimíra Komára a GES Media Asset (25%) Ivana Zacha. GES Media Asset je členem skupiny GES Group, která ovládá druhý 50% podíl ve skupině Prima Group. Cena transakce se odhaduje na 3,2 mld. Kč.
  • Poslanecká sněmovna přehlasovala veto prezidenta a schválila nové znění zákona o střetu zájmů. Nová pravidla mají zabránit budoucím členům vlády a dalším politikům provozovat rozhlasové a televizní vysílání a vydávat periodický tisk.
  • Prima spustila na Slovensku kanál Prima Plus.
  • O2 TV uvedla sportovní stanici O2 TV Tenis.
  • Člen představenstva Bauer Media Group Witold Wozniak nepotvrdil v rozhovoru pro MediaGuru.cz spekulace o probíhajících jednáních týkajících se odchodu Bauer Media z ČR. Rodina Bauerů se podle jeho slov nikdy nerozhodla předložené nabídky od českých lokálních skupin ani zvažovat.
  • Deník Blesk (Czech News Center) zahájil soutěžní hru Blesk Trhák, která se řadí k největším hrám v historii deníku.
  • Senátor Ivo Valenta získal většinu (70 %) ve společnosti Our Media, vydavatele Parlamentních Listů.
  • TCS Capital Management, druhý největší akcionář CME, která vlastní skupinu Nova, vyzvala CME, aby si najala investiční banku, která by zahájila proces prodeje společnosti. Důvodem je údajně slabý vývoj cen akcií a záměr maximalizovat podíl akcionáře. Ze strany TCS nešlo o první výzvu.
  • Pod hlavičkou E15 začal vycházet tištěný dvouměsíčník E15 Premium. Každé vydání je doplněno i eventem.
  • Americkou vydavatelskou společnost International Data Group (IDG), která se zaměřuje na vydávání počítačových periodik, koupil čínský konglomerát Oceanwide Holdings spolu s investiční firmou IDG Capital, řízenou šéfem čínské pobočky IDG.
  • Sněmovna přehlasovala veto prezidenta Zemana a prosadila novelu zákona o dani z přidané hodnoty, která přeřazuje noviny a časopisy do 10% sazby DPH.
  • DRFG uvedla ekonomický server Peak.cz, jeho šéfredaktorem je Libor Akrman.
  • Deník Metro rozšířil způsoby distribuce i o volný prodej. V rámci volného prodeje je distribuován za 6 Kč. Důvodem je snaha vydavatelství Mafra rozšířit distribuci deníku i o další místa.

Únor

  • Nova zastřešila od 4. února pod značku Nova všechny své televizní stanice. Došlo tak k přejmenování stanic, které značku Nova ve svém názvu neměly – tj. Fanda, Smíchov a Telka. Změnil se také název CET 21 na TV Nova.
  • Andrej Babiš vložil akcie svých firem Agrofert a SynBiol kvůli zákonu o střetu zájmů do dvou svěřenských fondů. Převod do fondu se týká i mediálního domu Mafra, a to včetně internetových médií, u nichž to zákon nevyžaduje.
  • Economia spustila automatické doporučování obsahu v horním boxu na svých homepagích Centrum.cz, Atlas.cz a Volný.cz.
  • A 11 rozšířilo své portfolio o mutaci Náš Region Praha.
  • Seznam.cz začal pracovat na spojení stávajících reklamních systémů Advert a Sklik do jednoho sytému. Jeho součástí bude i nová platforma pro správu dat, tzv. Data Management Platform (DMP).
  • R2B2 představila nový přístup k programatickému nákupu reklamního prostoru pod názvem R2B2 Multiscreen. Nabízí možnost oslovení 90 % online populace a téměř 2 milionů televizních diváků.
  • YouTube oznámil, že od roku 2018 přestane podporovat 30vteřinové reklamy, které nelze přeskočit. YouTube se má místo toho soustředit na kratší formáty, včetně 6vteřinovvých, které uvedla v dubnu 2016.

Březen

  • České Radiokomunikace zahájily vysílání v první části přechodové sítě DVB-T2. V přechodové síti zahájilo jedenáct stanic (skupina Prima, Óčko, Barrandov), zařazeny zatím nebyly kanály skupiny Nova.
  • Šéf evropského zastoupení CEFC Jaroslav Tvrdík opustil funkci místopředsedy představenstva ve společnostech Empresa Media a Médea. Z dozorčí rady odchází i Wang Tung.
  • První placený kanál v režimu free-to-air zahájila společnost O2. V rámci této nabídky mají diváci možnost sledovat kanál O2 TV Sport za poplatek.
  • Markíza potvrdila, že 1. března 2017 od 5:00 musí byt v České republice vypnuty její kanály, k jejichž šíření neudělila operátorům souhlas. Týká se to všech distributorů. Podobně postupuje i Nova na Slovensku, také zde měly být od 1.3. její kanály vypnuty.
  • Nova, Prima a Óčko oznámily založení Asociace komerčních televizí (AKTV). Jejich hlavním cílem je hájit a podporovat zájmy komerčních televizí ve vztahu ke státním orgánům a orgánům EU.
  • Pražský dopravní podnik (DPP) vyzval reklamní společnost Rencar k jednání o odkupu akcií společnosti Rencar.
  • Prima TV zahájila vysílání seriálu Modrý kód, s jehož startem zároveň rozehrála partii proti konkurenčnímu seriálu Ordinace v růžové zahradě. Proti němu přesunula svůj vlajkový seriál Ohnivý kuře.
  • Impression Media, která je součástí skupiny Media Bohemia, se slučuje s Programmatic Media.
  • Unie vydavatelů si ve výběrovém řízení vybrala jako realizátory výzkumu čtenosti tisku na období let 2018-2022 agentury Median a Stem/Mark.
  • Investiční skupina Rockaway podepsala dohodu o koupi Euromedia Group. Transakce se uskutečnila s podporou skupiny Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
  • Vydavatel měsíčníku Forbes uvedl na trh svůj nový čtvrtletník Forbes Next, zaměřený na technologie.
  • YouTube začal ztrácet inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy budou spojovány s kontroverzními videi

Duben

  • Internetová televize Playtvak.cz oznámila investice do vlastní původní seriálové tvorby, zahájila seriálem Single Lady: Jízda v Óčku.
  • Česká asociace satelitních operátorů (ČASO) nesouhlasí s přechodem pozemního televizního vysílání ze standardu DVB-T na DVB-T2. Kvůli novele zákona o elektronických komunikacích proto podala stížnost k Evropské komisi (EK).
  • Podnikatel Pál Milkovics a Vladimír Železný ohlásili na polovinu roku start nové zpravodajské televize Z24. Do konce roku však své vysílání nezahájila.
  • Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil majetkové změny v TV Prima. Denemo Media následně převzala poloviční podíl v televizi Prima.
  • Economia rozšířila portfolio o studentský web a časopis Studenta.
  • První televizní stanici plnoformátově zaměřenou na letecký průmysl Up Networks uvedla EFB Network, kterou vlastní František Borovský a Eliška Borovská.
  • Český rozhlas zahájil provoz zpravodajského serveru iRozhlas.cz.
  • Český lifestylový dvouměsíčník Soffa začala obchodně zastupovat společnost Mladá fronta. O pár měsíců později byla ale tato spolupráce ukončena.
  • Rada ČT zvolila Petra Dvořáka generálním ředitelem České televize. Získal maximum možných 15 hlasů. Ve finále se střetl s Martinem Konrádem.
  • Agrofert se domnívá, že Seznam.cz, který vlastní Ivo Lukačovič, vede proti ní diskreditační kampaň. Reportáže Sabiny Slonkové a Jiřího Kubíka překročily podle názoru Agrofertu „únosnou mez“.
  • Rebrandingem pražského Radia City 93,7, které změnilo název na Hitrádio City 93,7, se rozšířilo pokrytí rodiny Hitrádií o pražský trh.
  • Tiscali Media uzavřela s Knowlimits Group smlouvu o koupi webu Karaoketexty.cz. Jde o největší akvizici v historii Tiscali Media.
  • Deník začal vydávat nový magazín pro ženy Deník Ženy. Měsíčník bude vycházet každý poslední čtvrtek v měsíci, obdrží ho čtenáři všech 71 mutací Deníku.
  • Rada ČTK potvrdila ve funkci generálního ředitele ČTK Jiřího Majstra.

Květen

  • Na veřejnost se dostaly tři skryté nahrávky, na kterých je zachycen ministr financí Andrej Babiš. Ve dvou nahrávkách mluví s redaktorem MF Dnes Tomáše Přikryla o připravovaných textech proti politickým konkurentům. MF Dnes redaktora propustila, chybu označila za selhání jednotlivce.
  • Vydavatelství RF Hobby uvedlo dva nové časopisy. Prvním je týdeník Moje sladké tajemství. Druhým je měsíčník Osudy slavných hvězd.
  • Czech News Center (CNC) ukončila červnovým číslem vydávání lifestylového časopisu OK!.
  • Pořad One Man Show (OMS), v rámci kterého aranžoval jeho protagonista Kazma Kazmitch do pořadu TV Prima Prostřeno! dva účinkující, dosáhl za jeden den vysílání na Stream.cz téměř 2 mil. zhlédnutí. OMS skrytě natáčel pozadí vzniku pořadu Prostřeno! s Karlem Ondrkou, cílem bylo upozornit na nemoc zvanou Touretteův syndrom.
  • Poslanecká sněmovna schválila diginovelu pro přechod na DVB-T2.
  • Burda Praha začala vydávat nový časopis Baví mě žít. Měsíčník je určen pro cílovou skupinu žen starších 50 let.
  • Prima rozšířila své internetové portfolio o web PrimaNápady.cz. Navazuje na hobby pořady Vychytávky Ládi Hrušky, Váš Prima Receptář a tištěný časopis Prima vychytávky.

Červen

  • Český rozhlas spustil od 1. června řádné digitální rozhlasové vysílání v DAB+. Stalo se tak v Praze ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi.
  • Mladá fronta se domluvila s Motor Presse Stuttgart na licenční spolupráci. Portfolio MF se tak rozšířilo o motoristické tituly, mezi kterými jsou Auto 7, Auto motor a sport nebo Motocykl. Časopisy dosud vydávala Motormedia Bohemia vedená Milanem Bohatcem, ta se ale ocitla v konkursu.
  • Czech News Center (CNC) koupila Mimibazar.cz, rodinný inzertní server zaměřený na zboží pro rodiny s dětmi.
  • Evropský parlament jednal o situaci českých médií. Čeští europoslanci zdůrazňovali, že Česko nemá v otázce médií systémovou potíž, ale že selhal jeden politik.
  • Prima uvedla novou podobu svých internetových stránek iPrima.cz.
  • BigMedia, lídr na trhu venkovní reklamy, rozšiřuje pole své působnosti. Do kombinovaného balíčku OOH & online zařadila i vlastní web flowee.cz.
  • Vysílání zahájila dětská televize Tuty TV. Kdo je jejím investorem, není známo.
  • Mladá fronta rozšířila portfolio o dětský měsíčník Puntík, který doplnil i web.
  • Google ohlásil, že začne od roku 2018 blokovat reklamy ve svém prohlížeči Chrome, ale jen ty, které nesplňují standardy Koalice za lepší reklamy. Týká se to vyskakovacích oken, velkých reklam překrývajících text, videoreklam s automatickým zvukem apod.
  • Radim Pařízek, vlastník hudebních stanic Rebel a Relax, koupil televizní stanici zaměřenou na rockovou hudbu Slušnej kanál.
  • Internetový projekt Seznam Zprávy společnosti Seznam.cz oznámil přechod do plného provozu. Ročně má přinést až 700 hodin vysílání.
  • Facebook vyjednává s hollywoodskými studii o scénářích k televizním pořadům.
  • Hlídací pes.org spustil novou podobu webu. Ve stejný okamžik odstartovaly i dva nové regionální weby, a to v Ústeckém a v Olomouckém kraji.

Červenec

  • Společnost CME, majitel televize Nova, se rozhodla prodat své televizní operace v Chorvatsku a Slovinsku.
  • Společnosti Media Club a Radio United Services, které mají stejného vlastníka přes majitele Ivana Zacha, zahájily proces fúze. Obě firmy se zabývají prodejem reklamy, v důsledku fúze zanikne společnost Radio United Services..
  • Rozhlasové mediální zastoupení Radiohouse změnilo strukturu agenturního prodeje. Řídí ji přímo generální ředitel společnosti Miroslav Hrnko.
  • Seznam.cz uvedl novou verzi svého prohlížeče. Nově také na svém home page nabídl nekonečný sloupec čtení rubriky „Další zajímavé články z českého internetu“.  
  • Společnost IMS Internet Media Services (IMS), dceřiná společnost Sony Pictures Television Networks, dosáhla dohody o získání většinového podílu ve společnosti Httpool, reklamní síti, zastupující Twitter, LinkedIn a Spotify ve střední a východní Evropě a v Asii.
  • Výzkum návštěvnosti internetu NetMonitor přešel od 1. července na novou metodiku. První výsledky ukázaly, že všem hlavním hráčům se významně zvýšil počet reálných uživatelů.

Srpen

  • Vltava Labe Media (VLM) uzavřela akvizici EBM systems, provozovatele webů TipCars.com a TipCar.cz.
  • TV Barrandov zahájila své podzimní schéma. K novinkám se zařadil i další pořad generálního ředitele Jaromíra Soukupa.
  • Společnost Digital Broadcasting Radima Pařízka zahájila provoz přechodové sítě 13 v DVB-T2 z lokality Praha – Novodvorská.
  • Seznam.cz se rozhodl ustoupit od záměru blokovat reklamu na zpravodajských webech, které porušují zásady novinářské práce. Výkonný ředitel Seznam.cz Michal Feix vysvětlil, že o záměru nevědělo představenstvo ani majitel společnosti. Údajně si nepřejí určovat objektivitu webů.
  • Facebook rozšířil svoji nabídku videí o televizní programy. Produkt, který je přepracovanou dosavadní videonabídkou firmy, se jmenuje Watch.

Září

  • Čínská společnost CEFC dokončila odchod ze společností Empresa Media a Médea, když uplatnila své právo na vrácení akcionářského podílu (put opci) původnímu majiteli Jaromírovi Soukupovi. Své rozhodnutí nezdůvodnila. Jaromír Soukup ale nezastíral problémy mezi oběma stranami.
  • Zákonné nařízení o odstranění billboardů od dálnic a rychlostních silnic s účinností od 1. září 2017 provázely protesty provozovatelů venkovní reklamy.  Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) přelepil cca 900 billboardů u dálnic vlajkou a tvrdil, že tím údajně vyhověl novému zákonu.
  • Od 1. září 2017 zahrnují data sledovanosti TV i odloženou sledovanost měřenou za období třech dnů po odvysílání pořadu. Rozšíření se týká všech veřejných datových výstupů.
  • PNS, hlavní hráč na trhu distribuce tisku, aktivně vstoupila také do prostředí maloobchodních prodejen tisku. Prodejcům nabízí spolupráci formou franšízingu.
  • Seznam.cz založila společnost pro televizní vysílání Seznam.cz TV.
  • R2B2 uvedla obsahové cílení reklamy v HbbTV.
  • UPC přišla s novým positioningem a zavedla novou komunikační platformu Happy Home, s níž nabídla internet, balíček TV zábavy se 160 kanály a funkcí sedmidenního zpětného zhlédnutí, mobilní televizi Horizon Go a videotéku MyPrime.
  • Tiskárna Europrint (nepřímo skupina CNC) na sebe vyhlásila insolvenci, důvodem byly podle firmy zajišťovací příkazy Finanční správy ČR.
  • Facebook zpřísnil pravidla pro zadávání reklamy. Tvůrci obsahu a vydavatelé musí dodržovat tzv. standardy komunity. S principy sítě je mj. neslučitelné vydávat dezinformace a nepravdivé zprávy.
  • Stanice skupiny CME, Nova a Markíza, uvedly programy ve vysokém rozlišení (HD) s posunutým vysíláním o jednu hodinu – Nova +1 HD a Markíza +1 HD.
  • Část obsahu ekonomického serveru E15.cz (skupina Czech News Center) se objevila za platební bránou. Denně zpoplatňuje 2-3 zprávy.
  • Dětská stanice Cartoon Network zahájila vysílání v Česku a na Slovensku.

Říjen

  • Zahájil placený kanál TV War svět válek od Československé filmové společnosti.
  • Velikost dosahu hybridního televizního vysílání HbbTV je podle společného šetření televizní skupiny Prima, společností Hybrid a České Radiokomunikace na českém trhu 1,3 milionu diváků. Jde o počet lidí, kteří mají na televizoru tzv. červené tlačítko, kterým se vstupuje do hybridního prostředí.
  • GES Media Asset, většinový vlastník TV Prima, získala 33,3% podíl ve společnosti Playpress, která je vydavatelem magazínu Playboy. Dalších 33,6 % nově patří i společnosti TRH Media, ve které je majitel GES Media Asset Ivan Zach členem dozorčí rady.
  • Senátor Ivo Valenta (Parlamentní Listy.cz, TV Praha, TVS) získal licenci k provozování regionálního vysílání stanice TV Brno 1.
  • Český rozhlas Vltava spustil nové programové schéma. Má jít o největší změnu ve vysílání stanice za posledních patnáct let. Vltava se už nezaměřuje jen na klasickou hudbu, ale má se stát artovou stanicí.
  • Stanice Óčko Gold se změnila na Óčko Star. Změna má vyjadřovat příklon k výběru aktuálnějšího obsahu zaměřeného na největší hudební hity a hvězdy od 80. let do současnosti.
  • Mafra koupila podíl ve skupině Ticketportal, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Chce propojit mediální aktivity se světem showbyznysu.
  • Bauer Media rozšířila své portfolio motoristických časopisů o nový čtrnáctideník Motor.
  • Cinema City otevřela svůj první megaplex na českém trhu. Nachází se v nové části Centra Chodov. Skládá z 18 sálů s počtem 2 635 míst, VIP zónou, součástí je i jeden sál 4DX.
  • Vydavatelství A11 spustilo internetový zpravodajský portál Nasregion.cz zaměřený na události z Prahy a středních Čech.
  • Pořad Těžkej Pokondr, který na Frekvenci 1 moderovali Miloš Pokorný a Roman Ondráček, ve vysílání skončil. Moderátoři se rozhodli ukončit své působení v rádiu, jsou podle svých slov nespokojeni se zásahem vedení do výběru hostů.
  • Atmedia, která na TV trhu zastupuje téměř třicítku tematických stanic, má nového vlastníka, společnost VM Media Investment registrovanou na Kypru. Kdo za ní stojí, není známé.
  • Podnikatel a senátor Ivo Valenta a mediální magnát Michal Voráček vstoupili do Regionální televize CZ. Získají v ní poloviční podíl: 30 % přes společnou firmu Our Media a 20 % přes Valentovu kyperskou firmu World Capital Ventures. Druhá polovina patří stávající majitelce Evě Stejskalové.
  • Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila firmě Seznam.cz licence pro vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál by se měl šířit prostřednictvím pozemních vysílačů, satelitů i kabelové televize.
  • Nielsen Admosphere uvedl na českém trhu nástroj pro měření výkonu online reklamy Digital Ad Ratings. Zadavatelé mají mít do druhého dne k dispozici report o výkonu online kampaní v metrikách: reach, frekvence, GRP a imprese, a to včetně rozdělení přes všechna zařízení a platformy.
  • Web Forum 24, vedený Pavlem Šafrem, zahájil vydávání tištěné verze pod názvem Revue Forum.

Listopad

  • Twitter se rozhodl pro plošné rozšíření počtu znaků pro jeden tweet ze 140 na 280. Novinku zavedl globálně s výjimkou japonštiny, čínštiny a korejštiny.
  • Sociální síť Facebook uvedla na českém trhu inzerci pracovních míst Jobs. Konkurovat chce pracovním portálům či profesní síti LinkedIn. 
  • Skupina PPF, Daniel Křetínský a Patrik Tkáč ovládli 80 % společností Mall Group a Heureka. Zbylých 20 % vlastní investiční skupina Rockaway Capital podnikatele Jakuba Havrlanta.
  • Czech News Center (CNC) rozšířila při příležitosti prvního výročí serveru Info.cz tuto značku do tištěné podoby. Magazín InfoLab má vycházet pravidelně v nákladu 10 tisíc kusů.
  • Agentura Reuters tvrdí, že o televizi Nova, resp. o jejího vlastníka firmu CME, mají zájem společně skupina Penta a čínská společnost CEFC. Ta informaci nepotvrdila, Penta ji nekomentovala.
  • Jediný vlastník Media Clubu schválil v říjnu fúzi sloučením s firmou Radio United Services. Od 1. ledna 2018 se tak tato rádia (Kiss, Beat, Country aj.) stávají plně součástí Media Clubu.
  • České Radiokomunikace dál pokračovaly k rozšiřování přechodové sítě pro vysílání v DVB-T2. Ke konci listopadu už byla dostupná už pro 94,3 % domácností.
  • Hudební televize Šlágr se rozšířila o kanál Šlágr 2, který míří na starší fanoušky lidových písní. Šlágr TV má být na druhou stranu "modernější". 
  • Vydavatelství Mladá fronta vstoupilo s titulem Historia Bellica do nového segmentu. Časopis vychází i jako speciál v licenci německého titulu Clausewitz Magazin.
  • Český rozhlas rozšířil svou digitální síť DAB+ do Brna a Ostravy. Možnosti digitálního příjmu se mají vztahovat i na vybrané úseky dálnic. DAB+ aktuálně pokryje 40 % populace.
  • Lídr knižního velkoobchodu Euromedia Group získala od antimonopolního úřadu souhlas s nákupem sítě 26 knihkupectví Neoluxor.

Prosinec

  • Čínská společnost CEFC a investiční skupina Penta mají být podle Reuters ve finále vyjednávání o koupi TV Nova. PPF se údajně stáhla. 
  • Vltava Labe Media koupila 100% podíl ve společnosti Annonce, vydavatele tištěného titulu a provozovatele online verze. VLM tím chce posílit na trhu řádkové inzerce. Krátce na to získala i společnost Grand Real City, mj. vydavatele časopisu Real City.
  • K přechodu na digitální vysílání DVB-T2 zveřejnila plány i Česká televize. Technické přípravy mají probíhat od ledna do března 2018, poté bude spuštěn přechodový multiplex.
  • Economia otevřela ve svém sídle v pražském Karlíně nové televizní studio. Vzniklo přímo v newsroomu, kde sedí novináři HN, Aktuálně.cz či týdeníků Respekt a Ekonom.
  • PNS převezme od ledna s firmou Mediaservis rozvážku předplacených novin od České pošty. Denně budou doručovat v průměru 250.000 všech deníků, které na českém trhu vycházejí.
  • Digitální reklamní síť R2B2 se rozšiřuje také do slovenského HbbTV. Do svého portfolia zařazuje stanice Markíza, Dajto a Doma. Síť tak celkem tvoří jedenáct stanic v ČR i SR.     
  • Amazon rozšiřuje hudební streamovací službu Amazon Music Unlimited do dalších 28 zemí včetně ČR. Služba globálně nabízí katalog více než 40 milionů skladeb a tisíce playlistů.
  • Provozovatel webu Echo24.cz uvedl internetovou televizi Echo TV. Prvním pořadem jsou rozhovory s prezidentskými kandidáty, poté mají následovat další formáty.
  • Burda Praha ukončila vydávání magazínu Loving.