Růst mediálních investic měl pokračovat i v listopadu

pátek, 22. prosince 2017, 09:15 Reklama MediaGuru

Podle monitoringu reklamních investic byl také letošní listopad příznivým měsícem.

Zdroj: Photospin

Ceníkové ceny reklamního prostoru v českých médiích ukazují, že i v listopadu pokračoval růst reklamních investic. Podle hrubých cen si nejlépe vedla televizní reklama a také rozhlasová reklama, ukazují data společnosti Nielsen Admosphere.

Za období jedenácti měsíců letošního roku registruje monitoring v průměru 7% navýšení reklamních investic ve srovnání se stejným obdobím roku 2016. Nejvyšší meziroční nárůsty náleží opět televizní a rádiové reklamě.

Ve srovnání Nielsen Admosphere se ale neobjevuje internetová reklama (resp. display reklama a video reklama).    

K nejsilnějším reklamním zadavatelům se podle monitoringu řadí společnosti Alza, Ferrero a Procter & Gamble.

Monitorované investice ale neodpovídají skutečným objemům vynaloženým na reklamu v médiích.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, listopad 2017

Zdroj: Nielsen Admosphere, bez vlastní inzerce

Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-XI/2017

Zdroj: Nielsen Admosphere, bez vlastní inzerce

TOP 10 zadavatelů reklamy do médií, leden-listopad 2017 (Kč)

 zadavatel   objem I-XI/2017 
Alza.cz 1 220 191 867
Ferrero Česká 1 184 182 030
Procter & Gamble International Operations SA 1 142 220 951
Lidl Česká republika 1 110 769 902
Sazka 996 409 716
Unilever ČR 978 649 964
Reckitt Benckiser (Czech Republic) 871 690 498
Kaufland Česká republika 850 145 464
Mountfield 838 606 657
Škoda Auto 795 983 671

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-