Růst reklamních TRP na českém trhu zpomalil
Český televizní trh stále vykazuje zvýšení počtu doručených reklamních TRP, ale už jen ve skupinách 15+ a 15-69.

Za období letošních měsíců září až listopad doručily tuzemské televizní stanice více reklamních bodů TRP (target rating point) než ve stejném období loňského roku. Na druhou stranu byl ale růst nejnižší v letošním roce ve srovnání s prvním pololetím a s prvním čtvrtletím 2017. V divácké skupině 15-54 dokonce počet doručených TRP meziročně klesl.
V divácké skupině starší 15 let představuje meziroční navýšení počtu TRP necelých 7 % a ve skupině 15-69 je to 5 procent. V divácké skupině 15-54 došlo za období září až listopad 2017 v meziročním srovnání k poklesu o 0,2 %.
Televizní reklamní trh ovládají skupiny Media Club a TV Nova. Prvně jmenovaná si meziročně polepšila ve všech sledovaných diváckých skupinách (nejvýrazněji v 15+ o deset procent, nejméně v 15-54 o 1,5 %).
TV Nova ve své primární divácké skupině 15-54 doručila ve sledovaném období méně TRP než ve stejném období loni (-2 %), ve skupinách 15+ a 15-69 jejich počet navýšila o cca 2 %.
Nejvýrazněji si z obchodních skupin polepšila Atmedia. Počet doručených TRP ze strany České televize ve všech diváckých skupinách meziročně klesl, ČT má ale objem reklamního vysílání značně omezen.
Podíl na odvysílaných TRP, 15+, IX-XI/2017
Nielsen Admosphere
Podíl na odvysílaných TRP, 15-54, IX-XI/2017
Nielsen Admosphere
Podíl na odvysílaných TRP, 15-69, IX-XI/2017
Nielsen Admosphere
Podíl na doručených TRP ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.
Poznámka: Uvedené TRP jsou přepočítány na 30 s.
-mav-