TV Barrandov se loni poprvé dostala do zisku
TV Barrandov se přehoupla do ziskového hospodaření, firma má ale záporný vlastní kapitál.
Společnost Barrandov Televizní Studio, provozovatel televizních stanic TV Barrandov, Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Family, se v roce 2016 poprvé ve své historii dostala do zisku. Dosáhl výše 23,6 mil. Kč, když ještě o rok dříve firma skončila ve ztrátě 32 mil. Kč. Tržby společnosti se loni zvýšily o téměř 40 procent na 608 mil. Kč.
„V roce 2016 opět pokračovala TV Barrandov v trendu nastaveném v předchozích letech, tedy v konsolidaci nákladů a zároveň v rozvoji vlastní tvorby. Výsledky tohoto postupu se dostavily v podobě dalšího nárůstu sledovanosti. Pozitivně se odrazilo i spuštění tří nových kanálů v roce 2015, kterými jsou stanice Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika (dnes Barrandov Family, pozn. red.). Nové stanice zvýšily celkovou sledovanost televizní Skupiny Barrandov,“ hodnotí společnost ve výroční zprávě.
Skupina Barrandov zvýšila loni podíl na sledovanosti o 33 % na 7,3 %.
Firma ale vykazovala k 31.12. 2016 záporný vlastní kapitál ve výši 115 mil. Kč. Krátkodobé závazky převýšily krátkodobé pohledávky o 232 mil. Kč, což je proti předchozímu roku posílení o 63 mil. Kč.
Dlouhodobé závazky zahrnují zejména závazky z obchodního styku a dále pak závazky vůči společníkům z titulu přijatých půjček (215 mil. Kč, úrok 1,25 – 1,95 %, splatnost r. 2018), závazky vůči Jaromíru Soukupovi z titulu přijatých zápůjček (70 mil. Kč, úrok 4 - 10 %, splatnost r. 2018) a závazky z titulu neuhrazené kupní ceny dluhopisů emitovaných Jaromírem Soukupem za spojenou osobou ve výši 145 mil. Kč, splatnost r. 2019.
Základní výsledky hospodaření (tis. Kč)
Barrandov Televizní Studio | 2 016 | 2 015 |
Tržby z prodeje výrobků a služeb | 607 896 | 439 912 |
Provozní výsledek hospodaření | 31 271 | -25 647 |
Výsledek hospodaření za účetní období | 23 625 | -32 380 |
Jediným akcionářem společnosti Barrandov Televizní Studio je společnost Empresa Media. Ta předpokládá, že TV Barrandov bude jednou z vedoucích televizních skupin při vstupu volně šířených televizí do placeného segmentu.
Tržby společnosti Empresa Media, který je rovněž vydavatelem časopisů Týden, Instinkt, Sedmička aj., se loni zvýšily o 12 % na 364 mil. Kč. Společnost ale celkově skončila ve ztrátě 42 mil. Kč, což je podobný výsledek jako o rok dříve.
Základní výsledky hospodaření (tis. Kč)
Empresa Media | 2 016 | 2 015 |
Tržby z prodeje výrobků a služeb | 363 611 | 325 846 |
Provozní výsledek hospodaření | -16 046 | -23 192 |
Výsledek hospodaření za účetní období | -41 755 | -42 462 |
-mav-