TV Markíza začíná prodávat hybridní TV reklamu

úterý, 5. prosince 2017, 12:40 Slovensko MediaGuru

Slovenská komerční televize Markíza zařadila do prodeje formáty hybridní TV reklamy.

Zdroj: TV Markiza

Interaktivní televize HbbTV je v současnosti plně dostupná pro komerční zadavatele i na Slovensku. TV Markíza zařadila formáty HbbTV do stálé obchodní nabídky. Po vzoru České republiky tak umožní inzerentům nakupovat online kampaně přímo na interaktivních televizních obrazovkách.

Hybridní reklamu využívá Markíza na všech třech svých stanicích Markíza, Dajto i Doma. V nabídce je sedm reklamních formátů a několik variant cílení známých z českého prostředí. Samotné hybridní vysílání HbbTV spustila Markíza už v roce 2016.

„HbbTV vnímáme jako rozšíření nabídky klasické televize a televize v online prostředí. Výhodou oproti klasickému online je kvalitativní stránka velikosti TV obrazovky v porovnání s mobilem nebo desktopem. Očekávám na této platformě také menší rezistenci vůči reklamě,“ uvedl Juraj Máťuš, ředitel centra reklamy Markíza – Slovakia.

Formáty se obchodují za cenu za tisíc zobrazení (CPT). Průměrná míra prokliku (CTR) v hybridních kampaních se podle společnosti Hybrid pohybuje mezi 2-4 %. V roce 2017 se v ČR zatím uskutečnilo více než 180 kampaní.

Kromě přímého obchodu, který zajišťuje napřímo obchodní oddělení Markízy, bude většina formátů dostupná přes programatický nákup v DSP Adform. Programatický nákup zajišťují společnosti R2B2 a Hybrid.

„HbbTV se rozrůstá o další trh, a to s sebou přináší nespočet výhod, včetně strmě vzrůstajícího reache, nebo třeba jednoduchý a standardizovaný cross-country online nákup. Očekávám, že tento trend bude nadále pokračovat a dlouho nezůstaneme na současných patnácti televizních kanálech,“ říká šéf společnosti Hybrid Lukáš Hnilička.

Zařazení hybridní televizní reklamy do své nabídky avizuje od nového roku 2018 také další významný představitel slovenského TV trhu, skupina Joj.

-mav-