VLM kupuje inzertní noviny a web Annonce

úterý, 12. prosince 2017, 15:35 Tisk MediaGuru

Zájmem Vltava Labe Media (VLM) je rozšiřovat záběr v segmentu řádkové inzerce.

Foto: MediaGuru.cz

Mediální společnost Vltava Labe Media (VLM) koupila společnost Annonce, vydavatele tištěného titulu a provozovatele online verze. Tato akvizice by měla výrazně posílit ambice vydavatelství Vltava Labe Media na trhu řádkové inzerce (tzv. classifieds), uvedla v úterý společnost VLM.

„Od nákupu si slibujeme vedle stovek tisíc loajálních uživatelů především know-how 27 let úspěšného fungování Annonce. Na poli classifieds inzerce ji považujeme za velmi hodnotnou značku,“ řekl k transakci Vít Nantl, člen představenstva VLM.

Annonce má kolem 400 tisíc reálných uživatelů měsíčně, vydává čtyřikrát týdně inzertní noviny. Má mít silné postavení v segmentech práce, auto-moto a reality. Většinu svých příjmů v současnosti generuje z online aktivit.

Pro VLM jde o další krok v rozšiřování classifieds segmentů. Řádková inzerce má být důležitým prvkem v tištěných regionálních Denících. Na internetu těží z postavení v sektoru aut díky webům Cars.cz a Tipcars.cz. Ředitelkou společnosti Annonce zůstává i nadále Lenka Černá.

Lenka Černá, foto: Annonce

Annoce a VLM spolupracovaly už v loňském roce, kdy došlo postupně k provázání inzerce s titulem Deník (VLM). Annonce dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 48 mil. Kč (meziročně -11 %), hospodaření skončilo ve ztrátě 12 mil. Kč.

Annonci založil v 90. letech minulého století Josef Kudláček. Stávající firma vznikla v roce 2012 fúzí dřívějšího vydavatelství Annonce Publishing a společnosti Annonce Holding. Podle dřívější výroční zprávy držel většinový podíl ve firmě podnikatel Jaroslav Veverka. Desetiprocentní podíl získala v Annonci v loňském roce Lenka Černá.

-mav-