Alza otevře „prodejnu budoucnosti“, bez obsluhy

středa, 10. ledna 2018, 11:00 Marketing MediaGuru

Alza otevře novou prodejnu, s neomezenou otevírací dobou, bez obsluhy, jen s odborníky na video chatu.

„Prodejnu budoucnosti“ v pojetí společnosti Alza, foto: Alza.

Na pražské Floře otevře Alza v příštím týdnu svou „prodejnu budoucnosti“ s neomezenou otevírací dobou a bez obsluhy. „Věříme, že koncept bude vyhovovat každému, kdo chce při nakupování ušetřit čas. Naši introvertnější zákazníci jistě ocení i to, že si celý nákup v klidu odbaví sami. Prodejna totiž nepotřebuje personál,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility v Alza.cz. Na rozdíl od Alzaboxů, kterých provozuje firma v současnosti po republice 56, bude v této prodejně možné objednat si i sortiment větších velikostí, zakoupit si zboží skladem nebo využít odborníky na video chatu. 

Prodejna s rozlohou 60 m² bude mít otevřeno po celý rok 24 hodin každý den v týdnu. Zákazník si může na prodejně zaplatit a vyzvednout již objednané zboží, nebo si vybrat přímo na místě z nabídky, jež je skladem. V prodejně budou tak již připraveny nejprodávanější položky, a to nejen příslušenství, ale i chytré telefony, notebooky či televize. 

Na místě budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických obchodů. Bude-li tak zákazník chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může přímo v prodejně budoucnosti využít videoterminál a promluvit si s odborníkem na dané zboží. „I v tomto ohledu nová prodejna posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě totiž nemá zákazník k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ doplnil Moudřík. I tato služba pro zákazníky bude v provozu non-stop.

Ve vstupní místnosti je možné zboží objednat i zaplatit, foto: Alza.

S výběrem poradí odborník přes video chat, foto: MediaGuru.cz.

Zaplatit lze online nebo kartou přes automat, foto: MediaGuru.cz.

Po zaplacení navede zákazníka světelná navigace až k boxu se zboží, foto: MediaGuru.cz.

Vstupní skla prodejny jsou ze speciálního tvrzeného materiálu odolného běžným nárazům, podlaha je pokryta kaučukem. Ve vstupní místnosti je možné si zboží objednat, zaplatit online či kartou a následně se otevřou prosklené dveře do další místnosti, kde zákazníka ke zboží dovedou návodné světelné LED diody na podlaze. Rozsvítí se tak sloupec se schránkou i box samotný, kde čeká připravená objednávka. 

V místnosti jsou ve 40 sloupcích na 400 výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu. Zásobována bude zpočátku dvakrát denně. Podle predikce Alza by měla prodejna zvládnout obsloužit přes 1000 zákazníků denně. 

Místo na Floře bylo pro pilotní provozovnu vybráno s ohledem na maximální dostupnost zákazníkům i oblibu zdejšího Alzaboxu, který bude po otevření prodejny zrušen. Testování poběží několik týdnů. V plánu jsou následně další pilotní provozovny na stanicích metra Můstek a Budějovická. Pokud bude projekt úspěšný, chce jít Alza s tímto prodejnou i do regionů a sousedních zemí. 

Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně. 

-stk-