DPP pronajme BigBoardu reklamu na 300 busech

úterý, 16. ledna 2018, 11:40 Outdoor, Aktuality MediaGuru

Pražský dopravní podnik pronajal BigBoardu plochy v autobusech na jeden rok.

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Pražský dopravní podnik (DPP) pronajme společnosti BigBoard reklamní plochy v 300 autobusech. BigBoard dopravnímu podniku zaplatí tři miliony korun a plochy bude mít v nájmu rok. Sdělila to mluvčí DPP Aneta Řehková. Společnost měla mít od podniku plochy pronajaty již loni, reklamní firma Rencar ale podala návrh na předběžné opatření. S Rencar vede DPP dlouhodobě spory o provoz reklamy v MHD.

BigBoard bude reklamu provozovat na nových autobusech SOR. V loňském roce podnik pronajal plochu na těchto vozech druhému v pořadí v tendru, společnosti Czech Outdoor (patří do skupiny BigBoard). Ta obstarávala loni reklamu na 300 autobusech po dobu šesti měsíců. 

Rencar zajišťuje reklamu na 130.000 reklamních nosičích, za které platí DPP přibližně 50 milionů korun ročně. Dlouhodobý spor vedou DPP a Rencar zejména o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD z roku 1997. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. S tím Rencar nesouhlasí. Firmy na sebe vzájemně podaly žaloby. Soud verdikt zatím nevynesl.

Pavel Slabý

Podle šéfa Rencaru Pavla Slabého platí firma dopravnímu podniku více, než uvádí DPP. Podle Slabého platí společnost ročně okolo 80 milionů korun. V loňském roce to bylo 76,4 milionu plus desetimilionová dividenda. „Roční tržby Rencaru z reklamy se přitom pohybují okolo 110 milionů korun. Procentuální výše odvedeného nájemného tedy činí zhruba 75 % tržeb, což je řádově o 50 % více, než je na okolních evropských trzích běžné," konstatuje Rencar.

Společnost Rencar rovněž uvedla, že výběrové řízení považuje za netransparentní. Společnosti se nezdá to, že DPP uzavřel smlouvu na jeden rok za částku 3,050 mil. korun, když shodnou částku BigBoard v loňském roce nabízel za pronájem stejného počtu autobusů na 6 měsíců. „Je zcela nepochopitelné, jak odborníci z jedné společnosti mohou nabízet za stejné portfolio služeb v letošním roce poloviční nájemné než v roce loňském,“ uvedl dále Pavel Slabý, který za kroky DPP spatřuje kontinuální snahu dopravního podniku poškodit společnost Rencar. „Útoky ze strany Dopravního podniku proti naší společnosti eskalují. Dopravní podnik opakovaně uvádí neúplné, zkreslené, a dokonce nepravdivé informace s cílem poškozovat naši firmu,“ říká Slabý.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

-čtk-, -mav-