Obrat affiliate reklamy měl loni dosáhnout 2 mld. korun
Vyplývá to z informací společnosti VIVnetworks.com, údaj se vztahuje k českému a slovenskému trhu.
Affiliate marketing, výkonností forma online reklamy založená na provizních platbách, rostl loni v Česku a na Slovensku meziročně o více než 68 % z 1,17 mld. korun v roce 2016 na 1,98 mld. Kč v roce 2017. Vyplývá to z údajů společnosti VIVnetworks.com, která provozuje česko-slovenskou affiliate síť a je lídrem trhu.
„Největším a nejúspěšnějším českým a slovenským e-shopům affiliate reklama generuje kolem 15 % obratu,“ přiblížil Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. „Rostoucí význam affiliate v ČR a SR dokládá růst všech důležitých ukazatelů – počtu partnerů, inzerentů i objemu prostředků, které do propagace přes affiliate investují,“ dodává.
Podle údajů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) činil vloni obrat českého e-commerce sektoru 115 miliard korun, o 17 % více než předchozí rok. Affiliate marketing tak rostl rychleji než celý e-commerce sektor.
Největší podíl na celkovém obratu trhu affiliate marketingu v ČR a SR mají internetové obchodní domy (33 %, růst o 36 %), následuje segment krása (24 %, růst o 40 %) a móda (14 %, růst o 50 %). Nejvyšší meziroční nárůst měly vloni kategorie domácnost a zahrada (227 %) a zdraví a wellness (133 %).
Zrealizovaných objednávek v síti VIVnetworks.com bylo celkem přes 1,4 milionu, tedy o 32 % než o rok dříve, přičemž průměrná hodnota objednávky stoupla ze 1385 Kč na 1648 Kč. Nejnižší průměrné objednávky byly vloni zaznamenány mezi únorem a květnem (pod 1600 Kč), naopak nejvyšší (nad 1700 Kč) od září do prosince.
Affiliate marketing
Představuje formu výkonnostní reklamy, která funguje na principu provizí z realizovaných prodejů. Inzerent neplatí ani za zobrazování bannerů či textové reklamy, ani za prokliky, ale výhradně za zrealizované a uhrazené objednávky. Tato forma propagace na internetu je nejpopulárnější v Severní Americe a v západní Evropě.
-mav-