Počet TRP byl loni vyšší díky MediaClubu a Atmedii

pondělí, 8. ledna 2018, 08:45 TV MediaGuru

MediaClub si z hlavních dvou hráčů připsal navýšení, zatímco Nova počet TRP snížila.

Foto: Photospin

Foto: Photospin

Za období loňského roku doručily tuzemské televizní stanice více reklamních bodů TRP (target rating point) než ve stejném období roku 2016. Na druhou stranu ale růst neplatí pro všechny hráče reklamního televizního trhu. Počet doručených TRP zvýšil MediaClub (skupiny Prima, Barrandov, Óčko) a také stanice zastupované společností Atmedia. Naopak klesl počet doručených TRP ze strany hlavního hráče – televizní skupiny Nova. Celkově se počet dodaných TRP zvýšil o 6,5 % (15+) a o 4,8 % (15-69). 

Ve skupině diváků 15+ si MediaClub připsal meziroční navýšení odvysílaných TRP o 12,5 % a Atmedia o 20 %, zatímco Nova mírně počet snížila (-0,8 %) a rovněž nižší počet je evidován u stanic České televize (-5 %). Pro ČT ale není prodej reklamy klíčový.  Podobně tomu bylo i v divácké kategorii 15-69 (nárůsty MediaClubu a Atmedia byly o něco nižší než v 15+, pokles Novy jen na úrovni -0,4 %). 

Ve skupině 15-54 byl celkový růst TRP ve srovnání s rokem 2016 nejnižší (+2 %). Nejvíce si polepšila Atmedia (+20 %) a mírně i MediaClub (+3 %). Počet TRP skupiny Nova  a ČT klesl o 8 % . 

Český televizní reklamní trh ovládají skupiny Media Club a TV Nova, jejichž podíl na celkových dodaných TRP přesahuje 90 %.

Z jednotlivých stanic doručila nejvíce TRP stanice TV Nova (meziročně -3,5 % v 15+), dále Prima (+6 % ve skupině 15+) a TV Barrandov (+21 %, platí pro 15+).

Podíl obchodních sítí na odvysílaných TRP v roce 2017, 15+

Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí na odvysílaných TRP v roce 2017, 15-54

Nielsen Admosphere

Podíl obchodních sítí na odvysílaných TRP v roce 2017, 15-69

Nielsen Admosphere

-mav-