Výtisků Nového prostoru se loni prodalo 296 tisíc kusů

pátek, 5. ledna 2018, 13:00 Aktuality, Tisk MediaGuru

Časopis Nový prostor udržuje prodeje na úrovni 300 tisíc výtisků.

Výtisků časopisu Nový prostor se v loňském roce prodalo 295 990 kusů. V roce 2016 to bylo o 10 625 kusů více. V předchozích letech se prodej pohyboval okolo 310 000 kusů ročně. ČTK to sdělila ředitelka projektu Dagmar Kocmánková. Čtrnáctideník, který prodávají lidé bez domova, je možné zakoupit v ulicích v Prahy, Brna, Pardubic a dalších měst. Jinou možností je předplatné. Cena výtisku je 50 korun, přičemž polovinu z ceny dostává prodejce.

Celkem časopis nabízí okolo 180 prodejců, z toho 93 v Praze. Podle zdravotních a pracovních možností nabízením časopisu tráví prodejci čtyři až osm hodin denně. „Jsou to lidé momentálně bez domova a využívající služeb nocleháren a azylových domů nebo lidé ohrožení bezdomovectvím, žijící na ubytovnách," uvedla Kocmánková. Větší zájem o prodávání časopisu je v chladných měsících roku, kdy klesne počet nabídek práce ve stavebnictví a zemědělství.

Někteří z prodejců kombinují prodej s jinou prací, například ostrahou objektů nebo úklidovými pracemi. Prodejem si vydělávají na životní potřeby a zároveň u organizace získávají pomoc sociálních pracovníků. "S každým prodejcem je sestaven individuální plán, který určuje sled kroků, které jej z nepříznivé sociální situace vyvede. Průměrně od nás odchází 20 až 25 procent prodejců do řádného pracovního poměru," dodala Kocmánková.

Pražský magistrát podporuje tento projekt na dvou úrovních. Je donátorem sociální služby, v rámci které prodejci řeší obtíže, které je do jejich tíživé situace dostaly. Nový prostor ve spolupráci s magistrátem, organizátorem dopravy v metropoli Ropid a Dopravním podnikem hlavního města zajišťuje prodejcům zlevněné jízdné. Od roku 2015 si mohou zakoupit měsíční kupón v hodnotě 550 korun za 100 korun.

Do časopisu přispívá desítka externistů, mezi nimiž jsou lidé různých profesí i samotní prodejci. Každé číslo doprovází rozdílná vizuální podoba z dílny různých ilustrátorů. Kromě běžných čísel vychází také letní a vánoční speciály. Loni mělo letní číslo podobu almanachu povídek na téma Česko. Vánoční číslo vzniklo ve spolupráci s předními českými stand-up komiky, mezi nimiž byli Daniel Čech, Karel Hynek a Petr Vydra.

-čtk-